به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که امروز چهارشنبه برای پاسخگویی به سئوالات ۷۹ نماینده مجلس شورای اسلامی به صحن علنی مجلس آمده بود، در بخشی از سخنان خود در پاسخ به سئوال نمایندگان درباره مکتب ایرانی با بیان اینکه ملت ایران حقیقت طلب است اظهار داشت: منظور از ایران نژاد خاصی نیست. ایران گلستانی از اقوام مختلف است. افتخار می کنیم که ایرانی هستیم.

وی گفت: به نظر شما پاک بودن، تلاش شبانه روزی کردن، دفاع از حقوق ملت، مبارزه با مفاسد، هسته ای کردن ایران، اجرای مسکن مهر، اجرای شعارهای دولت های قبل، ترویج مهربانی و دفاع از آزادی اسمش از انحراف است؟ در این جلسه بسیاری از اعضا حاضر هستند پس اگر اینگونه هستند همه این اعضا در این خط قرار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما مشی بعضی ها را قبول نداریم و از هان ابتدا هم این را گفته‌ایم و چیز مخفی‌ای نداریم، افزود: آمدیم تا قطار مدیریت را به خط نورانی امام و ولایت برگردانیم همانطور که رهبری عزیز فرمودند این دولت آمد تا این خط را برگرداند. حقیقتا برای کشور دلسوزیم. این سئوال مطرح شد که چرا از ایران سخن می گویید؟ چه بگوییم؟ اگر دیگران از مکتب خراسان یا عراق سخن بگویند عیبی ندارد؟

احمدی نژاد افزود: اگر نگوییم ایران چه بگوییم؟ بگوییم اسرائیل یا انگلیس؟

وی تصریح کرد: در همین جا و با صدایی بلند اعلام می کنم که به ایران افتخار می کنم البته شما هم دوستدار ایران هستید. دوستدار ایران بودن عین حزب الله بودن است. والله خدا هم ایران را دوست دارد.

رئیس دولت دهم با بیان اینکه دولت ضعیف ترین قوانین را اجرا کرده است، گفت: دولت تمامی قوانین را اجرا کرده تا تبعات منفی به کشور وارد نشود. ضمن آنکه در تمامی جلسات از نمایندگان نیز دعوت کردیم تا آنها نظرات خود را بیان کنند.

احمدی نژاد در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: در اینجا سئوالی مطرح شد مبنی بر اینکه دولت قانون‌گریز است. باید به نکته ای اشاره کنم و آن این است که طبق اصل ۸۸ قانون اساسی یک چهارم از نمایندگان می توانند از رئیس جمهور بر اساس وظایفی که بر عهده دارند سئوال کنند. آیا حقیقتا این مطالبی که در جلسه امروز مطرح شد مربوط به وظایف رئیس جمهور بود یا به اظهار نظر رئیس جمهور مربوط بود؟ بر این اساس معتقدم که آیین نامه در این زمینه رعایت نشده است.

وی اظهار داشت: آیا می شود از مجلس نیز انتقاد کرد یا فقط مجلس باید انتقاد کند؟ به نظر شما چه کسی پس از تایید شورای نگهبان قانون خدمات کشوری را تغییر داد؟ آیا می توان بر اساس قانون عادی قانون اساسی را دور زد؟ نمی شود مصوبات دولت را به این راحتی لغو کرد.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در همین مجلس عزیز دولت متهم شد که یک میلیارد تخلف کرده است بطوریکه رئیس دیوان محاسبات در رادیو حاضر شد و رسما این موضوع را اعلام کرد که احمدی نژاد دروغ می گوید و ما پیگیری کردیم و انتظار داشتیم پس از اینکه پی برده شد دولت تخلفی نکرده در همین مجلس این موضوع مطرح می شد تا ملت بدانند دولت پاک است.

احمدی نژاد با بیان اینکه یکی از نمایندگان رسما فرماندهی جنگ علیه دولت را صادر کرده بود، افزود: علاوه بر این بر این موضوع اشاره می شد که باید با طرح سئوال از رئیس جمهور این تابو شکسته شود. رئیس جمهور نوکر مردم است. توهین به رئیس جمهور عین شجاعت نیست. اگر اینگونه است به دستگاه های دیگر سری بزنید. یک سری هم به شهرداری بزنید.

رئیس جمهور گفت: در این مجلس بعضی از افراد با زدن چندتا شاستی فوق لیسانس شدند.

وی تاکید کرد: من شهادت می دهم که مجلس از همه اختیارات قانونی و فراقانونی خود برای نظارت بر دولت استفاده کرده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه وقت کشور با ارزش است و باید با هم آنرا را اداره کنیم، گفت: مسئولیت هایی که در اختیار ما و شماست برای انجام خدمت به مردم است و نباید بگذاریم که گروه بازیها و باندبازیها بر مسائل کشور تاثیرگذار باشد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید عدالت و تقوا را رعایت کنیم، گفت: این روزهای مسئولیت نباید برای تثبیت قدرت استفاده شود.

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس گفت: سئوال هایی که مطرح کردید خیلی سخت نبود و به نظر می رسد طراح سئوال از همان هایی بود که با شاستی فوق لیسانس شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: انصاف داشته باشید حالا که می خواهید نمره دهید نمره بالایی بدهید چرا که من خوب پاسخ دادم و حتی اضافه هم نوشتم و اگر کمتر از ۲۰ بدهید بی معرفتی و نامردی است.