افزایش ۲۰۰ واگن به مترو تهران تا فروردین ۹۱

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس؛ محمد رویانیان در نشست خبری که امروز در ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور برگزار شد اظهار داشت: ۱۰۰ درصد حمل و نقل عمومی ریلی، هوایی و زمینی آمادگی دارد که با قابلیت ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته که به مردم در عید نوروز خدمترسانی کنند.

وی ادامه داد: برنامه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف مانند وزارت‌راه، راهنمایی و رانندگی، امداد و نجات، اورژانس، امداد و خودرو، هلال‌احمر این است که با افزایش نسبت به سال گذشته به مردم خدمت کنند.

رویانیان در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: امسال هزار دستگاه اتوبوس، هزار و پانصد دستگاه مینی‌بوس، ۱۰ هزار دستگاه و ۹۲۰ دستگاه تاکسی ون، ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در خصوص مترو عنوان کرد: در نیمه دوم سال ۹۰ حدود ۵۷ واگن در شهر مقدس مشهد روی ریل رفته است که این برای اولین بار اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: نیمه دوم سال ۹۰ مترو مشهد راه‌اندازی شد و در طول مدتی که به راه افتاد ۵۷ واگن در مشهد به مترو اضافه شده که از این تعداد ۱۰ واگن در شرف اضافه شدن است.

رویانیان عنوان کرد: همچنین در تهران ۱۴۷ واگن وارد گمرک شده که ۱۲۰ واگن هم‌اکنون عملیاتی شده است و مجموعا ۲۰۰ واگن مترو امسال اضافه شده است.

ضمن اینکه ۲۰۰ واگن مترو نیز حداکثر تا پایان فروردین ماه به مترو تهران افزوده خواهد شد.

وی تأکید کرد: در سال ۹۰ قریب به ۴۰۰ واگن مترو به ایران وارد شده است. که از این تعداد ۵۷ واگن مربوط به مشهد و ۳۰۴۰ تا ۳۵۰ واگن مربوط به تهران است که نصفی از آنها به روی ریل آمده است و نصف دیگر در شرف بکارگیری است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در خصوص وانت‌بارها نیز عنوان کرد: از یک میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰ وانت‌بار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار وانت‌بار شناسایی و ساماندهی شده است و از نظر ما ۶۰۰ هزار وانت پیکان سهمیه‌شان ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است. ضمن اینکه در سال آینده هم این سهمیه کاهش پیدا می‌کند.

رویانیان بیان کرد: بعد از یک سال و نیم فراخوان ۶۰۰ هزار وانت‌بار ثبت‌نام نکرده‌اند که این به منزله این است که یا وجود ندارند یا در حوزه حمل و نقل عمومی کار نمی‌کنند.

وی با اعلام هشدار به آژانس‌هایی که در سامانه وزارت بازرگانی و ستاد سوخت ثبت‌نام نکرده‌اند تأکید کرد: از ۲۲۰ هزار آژانس، ۱۶۰ هزار آژانس در سامانه وزارت بازرگانی در ستاد سوخت ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی این آژانس اگر ثبت نام خود را در این سامانه انجام ندهند به منزله این است که وجود ندارد.

رویانیان تصریح کرد: ۶۰ هزار آژانسی که در سامانه ثبت‌نام نکنند کارت سوخت آنها را به نام کسانی که سهمیه سوخت ندارند و شب و روز در آژانس کار می‌کنند تغییر می‌دهیم. بنابراین باید هر چه سریعتر در سامانه ساماندهی آژانس‌ها نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.