به گزارش افکارنیوز به نقل از فردا،رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه برخی از دوستان در سایتهایشان نوشتند احمدینژاد حقوق استاد دانشگاه میگیرد و این خیلی زیاد است، تصریح کرد: همین حقوق را نیز ما حاضریم بدهیم.


احمدی‌نژاد با اشاره به سؤال ۹ نمایندگان گفت: ‌ آقای مطهری دیدگاه‌های خود را به صورت روشن بیان کردند و من از ایشان تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: می‌‌گویند چرا درباره عفاف و حجاب نظر داده‌اید؛ ما چه گفتیم؟ بنده چند حرف روشن دارم و این حرف دل خودمان است و به صورت خودمانی می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم.

وی با طرح این پرسش که چرا هر زمان که نام فرهنگ می‌آید، ما مردم را متهم می‌کنیم و شروع می‌کنیم به برخورد با مردم، تصریح کرد: ما گفتیم این ملت جزء با فرهنگ‌ترین ملت‌هاست و همه ارزش‌ها و اصول را همین ملت حفظ کرده است، پس چرا تا یک مشکل فرهنگی به ذهنمان می‌آید، شروع می‌کنیم به زیر سؤال بردن جوان‌ها و ملت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عقیده‌اش این است که ملت ایران مؤمن، خوب و دوست‌داشتنی هستند، خطاب به نمایندگان گفت: همین ملت شما را سر کار آورده‌اند و ما فقط می‌گوئیم با این مردم خوب برخورد کنید و به آنها توهین نکنید البته اگر کسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به صورت سازمان یافته و برنامه قصد دارد تخریب کرده و یا آسیب بزند، تکلیفش معلوم است و در این صورت سر و کارش با قوه قضائیه است و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز باید آنها را شناسایی کند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بایستی با توده‌های مردم با محبت برخورد کرد، اظهار داشت: مبنای رفتار حکومت با مردم محبت و مهربانی است و در واقع کار فرهنگی نیز با برخورد و بگیر و ببند نمی‌شود و این خیلی روشن است.

وی اضافه کرد: ما از حقوق مردم دفاع کردیم و آیا این چیز بدی است؟ ما می‌گوئیم به دخترها و پسرها اینقدر " گیر سه پیچ " ندهید و با آنها مهربانی کنید، زیرا این‌ها فرزندان خودمان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما به همین جوان‌ها احترام بگذارید تا مشاهده کنید همین جوان‌ها چه خواهند کرد، گفت: همین جوان‌ها مملکت را اداره کردند و در کشور حضور خواهند داشت.

احمدی‌نژاد گفت: بگذارید اکنون که شب عید هم است، یک شوخی هم با هم بکنیم؛ مگر می‌شود هر زمان که انتخابات و ۲۲ بهمن است، ما دوربین را به روی همه تیپ‌ها ببریم و همه را جلو بیاوریم، اما به محض اینکه این دوران گذشت همین تیپ‌ها را در آن ور یقه‌شان را بگیریم؛ این یک تناقض است و تناقض یک روز کار دست انسان خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیایید باز هم شوخی کنیم، تصریح کرد: کدام از من و شما در زندگی‌مان گناه نکردیم؟ گناه بد است اما چه کسی با شما برخورد کرده است؛ چون من و شما هستیم اشکالی ندارد و فقط باید با دیگران برخورد شود.

احمدی‌نژاد در همین زمینه گفت: ‌ به صورتی رفتار نکنید که ملت بگویند گریه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آیا رئیس جمهور حق اظهارنظر درباره مسائل کشور را ندارد، گفت: باید از رئیس جمهور بپرسید چرا این سخن را می‌گوئید، با این استدلال راجع به همه می‌شود گفت که شما که فلان حرف را زدید باعثفلان مسئله شد و با این حرف مملکت زیر و رو می‌شود.