عائشه قذافی به دنبال اقامت دائم در اردن

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات دریافتی، عائشه قذافی دختر دیکتاتور سابق لیبی این روزها می کوشد تا اقامت دائم در اردن بگیرد و در این راستا نیز تماس هایی با مسوولان بلندپایه اردن برقرار کرده است.

این تلاش عائشه قذافی در حالی صورت می گیرد که اخیرا دولت الجزایر که دختر معمر قذافی اکنون در آن اقامت دارد، فشارهای زیادی بر وی آورده و خواستار خروجش از این کشور شده است.

روزنامه النهار چاپ الجزایر نیز در همین راستا نوشت که در پی افزایش فشارهای دولت الجزایر بر عائشه قذافی به منظور خروج از این کشور، وی می کوشد تا در اردن اقامت کند.

به نوشته این روزنامه، احتمال این وجود دارد که اردن با اقامت دختر قذافی در این کشور موافقت کند؛ زیرا او بر خلاف برادران خود مرتکب جنایت نشده و از لحاظ قوانین بین المللی نیز تحت تعقیب نیست.

النهار همچنین اعلام کرد دلیل انتخاب اردن از سوی عائشه قذافی این است که " رغد " دختر صدام دیکتاتور مخلوع عراق سال هاست در این کشور اقامت دارد و با مشکلی نیز در این زمینه مواجه نیست.

با وجود گمانه زنی های بسیار در این زمینه، مسوولان اردنی تاکنون پاسخی به این مساله نداده اند و احتمال می رود این کشور به زودی پذیرای دختر دیکتاتور سابق لیبی باشد.