به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا،حسین توکلی افزود: داوطلبان آزمون دکتری میتوانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org نسبت به مشاهده و گرفتن پرینت از کارت ورود به جلسه آزمون خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شمار داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ بیش از ۳۵ درصد رشد یافته است، گفت: تعداد ۱۷۸ هزار و ۴۲۴ نفر برای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۱ ثبت نام کرده‌اند که ۷۰ هزار و ۴۹۸ نفر آن‌ها زن و ۱۰۷ هزار و ۹۲۶ نفر مرد هستند.

توکلی با یادآوری اینکه آزمون دکتری سال آینده در ۹ گروه آموزشی و ۲۸۵ کدرشته امتحانی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در ۴۷ کدرشته امتحانی گروه علوم انسانی با تعداد ۶۸ هزار و ۸۳۱ داوطلب، ۴۸ کدرشته امتحانی گروه علوم پایه با ۲۹ هزار و ۷۴۷ داوطلب، ۷۳ کدرشته امتحانی گروه فنی و مهندسی با ۳۳ هزار و ۶۴۰ داوطلب و شش کدرشته امتحانی گروه هنر با شش هزار و ۳۲۶ نفر برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در آزمون دکتری سال ۹۱ تعداد سه هزار و ۶۰ داوطلب علوم پزشکی در ۱۹ کدرشته امتحانی، هزار و ۶۰۸ داوطلب گروه دامپزشکی در ۲۵ کدرشته امتحانی، ۱۳ هزار و ۸۵۴ داوطلب گروه زبان‌های خارجی در ۱۱ کدرشته امتحانی و چهار هزار و ۶۷ داوطلب گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی در ۵ کدرشته امتحانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مشاورعالی سازمان سنجش تصریح کرد که رقابت داوطلبان آزمون دکتری در دو آزمون عمومی شامل درس‌های زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی و آزمون درس‌های تخصصی در دو مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد صورت خواهد گرفت.

وی درمورد ضریب درس‌های امتحانی آزمون دکتری سال ۹۱ نیز توضیح داد: در این آزمون، سوالات درس زبان انگلیسی با ضریب ۲، سوالات استعداد تحصیلی با ضریب ۱ و مجموعه درس‌های اختصاصی به عنوان یک ماده با ضریب ۴ محاسبه خواهد شد.

توکلی زمان برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز را جمعه، ۲۵ فروردین ۹۱ ذکر کرد و گفت: آزمون اختصاصی دکتری در نوبت صبح و آزمون عمومی آن در نوبت بعدازظهر ۲۵ فروردین برگزار می‌شود.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه تنظیم میشود و روز سوم خردادماه ۹۱ از طریق پایگاه اینترنتی سنجش به نشانی www. sanjesh. org به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.