کشف یک گور جمعی دیگر در عراق + عکس

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، وزارت حقوق بشر در عراق دیروز اعلام کرد که از گور دسته جمعی جبل حمرین ۲۹ جنازه از کردهای عراق را کشف کرده است، این وزارت با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که قومیت این جنازه ها را از لباس هایی که بر تن آنها یوده است، شناسایی کرده اند.

بر اساس این گزارش تعداد مناطقی که در این مقبره شناسایی شده، شش منطقه است که از منطقه اول ۹ جنازه و از منطقه دوم نیز ۲۰ جنازه دیگر کشف شده است، این بیانیه تاکید می کند که عملیات جستجو در سایر مناطق همچنان ادامه دارد.

جستجوی گورستان های دسته جمعی و شناسایی جنازه های کشف شده در سالهای اخیر به یکی از مشکلات عراقی ها تبدیل شده است، شهروندانی که در زمان رژیم سابق صدام حسین در عراق افراد خانواده شان مفقود شده، به دنبال یافتن نشانه ای از آنها هستند، اما یافتن گورستان ها و شناسایی اجساد قربانیان با مشکلات عدیده ای مواجه است.

پیش از این سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرده بود که تعداد عراقی هایی که در رژیم سابق عراق در دو دهه هفتاد و هشتاد مفقود شده اند، بالغ بر ۲۹۰ هزار نفر هستند، این آمار بر اساس گزارشی بود که بعد از سقوط صدام منتشر شد.