به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، پایگاه نهرین نت در مطلبی درباره عربستان آورده است : تظاهرات دانشجویان در شهر "ابها" اسباب نگرانی رژیم سعودی و امیر "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز" رئیس گارد ملی عربستان را بیش از قبل فراهم کرده است.

این پایگاه می افزاید: هنوز مدتی از تهدیدهای " فیصل بن خالد " امیر منطقه " عسیر " علیه حق طلبان سپری نشده که متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز رئیس گارد ملی عربستان، نا آرامی های مردمی در این کشور را به طرف خارجی نسبت داد.

پایگاه مذکور به نقل از متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز بیان کرد: برخی طرفهای خارجی به دنبال نا امنی و بی ثباتی در عربستان هستند.

این پایگاه ذکر کرد: این هشدارها نشانه ترس آل سعود از فراگیر شدن اعتراضات و کشیده شدن دامنه آن از شهر ابها به دیگر شهرها و فروپاشی رژیم خود است.

پایگاه فوق بیان کرد: ناظران بر این باورند که عربستان در آستانه تغییرات جدی است و هم اکنون تنها ساکنان منطقه الشرقیه دست به تظاهرات نمی زنند و مردم مناطق دیگر به ویژه ساکنان ابها نیز علیه رژیم فعالیت می کنند.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی رژیم سعودی اخیرا با حمله به دانشجویان شهر ابها، دهها نفر را زخمی کردند، اعتراضات مردمی در عربستان ابتدا از منطقه قطیف در شرق این کشور آغاز شد و در ادامه به دیگر مناطق گسترش یافت که همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رژیم آل سعود همواره برای فرار از واقعیتها و گمراه کردن افکارعمومی منطقه و جهان، تظاهرات و اعتراضات داخلی را به طرف خارجی نسبت داده است، اما حقایق به گونه ای دیگر است.