تعمیر مخزن یک میلیون بشکه ای " خارک "

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شركت پایانه های نفتی ایران در این آیین گفت: ظرفیت سازی جدید یك میلیون بشكه ای در خارك، برای پایداری تولید نفت در كشور انجام شده است و افزایش ظرفیت ذخیره سازی به عنوان یك فعالیت مهم از سوی شركت پایانه های نفتی دنبال می شود.

' پیروز موسوی '، تعویض کامل ورق های کف و آنولار مخزن به مقدار تقریبی ۷۰۰ تن، تخریب کامل آسفالت کف مخزن و ماسه ریزی، ترمیم نقاط آسیب دیده ورق های سقف شناور مخزن و ترمیم نقاط خوردگی را از جمله فعالیت هایی ذکر کرد که درجریان این تعمیرات، انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت این مخزن در سال ۷۳ توسط شرکت ماشین سازی اراک تصریح کرد: اکنون با انجام تعمیرات اساسی، مخزن با کارآمدی بیشتری در سرویس قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی بیان کرد: هم اکنون تمام مراحل ساخت مخزن بومی سازی شده و از سال ۸۰ تاکنون، تعمیرات اساسی روی ۲۳ مخزن انجام و ۱۴ مخزن ساخته شده است.

وی امسال را نقطه عطفی درتاریخ صنعت نفت کشور خواند و گفت: مزین شدن صنعت نفت به حضور مقام معظم رهبری که در ابتدا و انتهای سالجاری رخ داد، سال ۹۰ را به سالی فراموش نشدنی برای صنعت نفت تبدیل کرد.

جزیره خارك از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت ایران در فاصله ۵۷ كیلومتری شمال غرب بوشهر درآبهای خلیج فارس واقع است.