مصر؛ جلوگیری ازنمایش «جدایی نادرازسیمین»

بازتاب به نقل از سایت العربیه نوشت: جلوگیری از نمایش فیلم جدایی نادر از سیمین در دانشگاه قاهره زمانی به وقوع پیوست که تعدادی از دانشجویان اسلامگرای تندوری این دانشگاه به آنچه که ترویج مذهب تشیع در فیلم نامیدند، اعتراض کرده بودند.

جبهه خلاقیت‌های مصر که پس از پیروزی اسلامگرایان در پارلمان توسط هنرمندان و روشنفکران این کشور تشکیل شده است در بیانه‌ای اعلام کرد: جلوگیری از نمایش فیلمی که ایرانی است و هیچگونه مورد غیر اخلاقی از قبیل تماس جنسی یا بی‌حجابی در آن دیده نمی‌شود و جایزه اسکار نیز گرفته است واقعا یک فاجعه است.

امضاکنندگان این بیانیه که از روشنفکران و هنرمندان برجسته مصری هستند در بخشی از بیانه خود این پرسش را مطرح کردند که آیا در جامعه ما کار به آنجا رسیده است که گروه‌های افراطی می‌خواهند تاریکی را در جامعه ما ترویج دهند؟ باید روشنگری را رواج داد و از مسئولان می‌خواهیم که در برخورد با گروه‌های افراطی تجدیدنظر کنند و با آنها کنار نیایند.

این بیانیه خطاب به دانشجویان مخالف نمایش فیلم می‌گوید: یادتان نرود که صدای رسای اعتراضی را که امروز شما سر داده‌اید از رحم انقلابی متولد شده است که اولین خواسته آن بر قراری آزادی بود. پس ننگ آور است که صدای آزادی را خفه کنیم.