به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس ،در جریان بازدید از مراکز اقامتی استان با اشاره به افزایش ورود مسافر به گیلان اظهار داشت: تا اول فروردین اقامت گردشگران در استان نسبت به سال گذشته ۲۰.۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و مسدود شدن راه‌ها مانع از ورود مسافر به گیلان نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت ۴۰ ساعت مسیر آزاد راه قزوین‌ به منجیل و گردنه حیران در محور اردبیل به آستارا به دلیل بارش برف مسدود بود اما ورود بیش از یک‌میلیون و ۴۳۶ هزار و ۹۵۱ مسافر به گیلان نشانه استقبال هموطنان از این استان به‌عنوان مقصد گردشگری است.

این مسئول درباره وضعیت نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی و گردشگری استان اذعان داشت: در مدت مذکور ۲۶۴ مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است.

وی افزود: این تعداد نظارت و بازرسی منجر به ۲۵ مورد تذکر، ۱۸ مورد اخطار کتبی و هشت مورد تشویق شده است تا ارائه خدمات گردشگری به مسافران ارتقا یابد.

هادی‌پور با بیان اینکه در نوروز امسال یک‌ هزار و ۳۴ واحد گردشگری زیرپوشش اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آماده پذیرایی از مسافران شده است، خاطرنشان کرد: این مراکز با ظرفیت ۱۴ هزار و ۴۱۰ تخت و ۴۷ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان برای پذیرایی و اقامت گردشگران نوروزی آماده است.

وی با اشاره به ورود گردشگران و مسافران به گیلان در نوروز ۹۰ یادآور شد: سال گذشته ۶ میلیون و ۱۰۷ هزار گردشگر وارد گیلان شده بودند.