اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته در پرتغال

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه اتحادیههای پرتغال روز پنجشنبه (امروز) در اعتراض به اقدامات ریاضتی دولت که با موافقت اتحادیه اروپا و صندوق بینالمللی پول به تصویب رسید، اقدام به برگزاری اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته کردند.

خبرگزاری فرانسه ضمن اعلام این خبر افزود شهرهای اصلی پرتغال در اعتراض به اقدامات ریاضتی دولت به حالت تعطیل درآمدند.

به گزارش این خبرگزاری، ایستگاه‌های مترو در شهرهای لیسبون و اپورتو(دومین شهر بزرگ پرتغال) به خاطر این اعتصاب بسته شدند.

طبق این گزارش، سازمان اطلاعات پرواز پرتغال(ANA) نیز در بیانیه‌ای از مردم خواست قبل از حرکت به سمت فرودگاه وضعیت پروازهای خود را چک کنند.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: قرار است این اعتصاب عمومی بخش‌های دولتی پرتغال نظیر مدارس و خدمات نظافت شهری را نیز در بر بگیرد و کتابخانه‌ها و موزه‌ها را نیز به حالت تعطیل درآورد.

فراخوان این اعتصاب از سوی بزرگترین اتحادیه پرتغال «اتحادیه عمومی کارگران پرتغال» صادر شد که خواهان اصلاح مقررات آسان شدن استخدام و اخراج کارگران شده بود.

«اتحادیه عمومی کارگران پرتغال» به خاطر حذف انعام کریسمس و پاداش ایام تعطیلات که مبلغ هر کدام معادل یک ماه حقوق آنهاست نیز از دولت خشمگین است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد «آرمنیو کارلوس»، دبیر اتحادیه عمومی کارکران پرتغال، پیش از آغاز این اعتصاب عمومی اصلاح قانون کار از سوی دولت پرتغال را «تلاشی ماکیاولیستی برای پایمال کردن حقوق کارگران» خواند.

پرتغال در عوض دریافت یک بسته کمک مالی ۷۸ میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول مجبور به اجرای یک برنامه سه ساله کاهش بدهی و اصلاحات اقتصادی شد.

پرتغال بعد از یونان و ایرلند سومین کشور اتحادیه اروپا بود که مشمول دریافت چنین وامی شد.

در آخرین اعتصاب عمومی پرتغال در نوامبر ۲۰۱۱ بیش از سه میلیون نفر شرکت کردند.