به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تعطیلات همیشه فرصت خوبی است برای انجام کارهایی که همیشه دنبال وقتی برای انجام شان هستیم. بعضی ها به مسافرت می روند؛ بعضی به اماکن دیدنی؛ بعضی مطالعه کتاب و دیدن فیلم و ... . شما که میخواهید در این تعطیلات سهمی هم به کتاب خوانی اختصاص دهید چند کتاب از بهترین نویسندگان ایرانی برای تان تدارک دیدیم.




متن «نوروز نامه» خیام نیشابوری
«گزیده نوروز نامه» نوشته دکتر محمد شریف ملک‌ زاده، متن کهن شناخته شده‌ای است که آن را از حکیم عمر خیام نیشابوری می‌دانند. این اثر دارای آگاهی‌های گرانبهایی درباره جشن‌ها و آیین‌های ایرانی و برخی مسایل فکری و اجتماعی روزگار خیام(سده ششم) است.


****



شعر دوستان بخوانند:
اگر اهل خواندن غزل های معاصر هستید؛ سه گانه فاضل نظری را حتما بخوانید. مجموعه غزل‌های فاضل نظری با عنوان سه گانه شعری(آن‌ها، گریه‌های امپراتور و اقلیت) این روزها به عنوان پرفروش ترین دفترهای شعری سال‌های اخیر قلمداد می‌شود.
دفتر شعری «گریه‌های امپراتور» عنوان اولین مجموعه نظری، مجموعه ۳۸ سروده از شاعر است. این دفتر با شعر «بیم فرو ریختن» آغاز می‌شود:

بیقرار توام و در دل تنگم گله‌هاست
آه بی تاب شدن عادت کم حوصله‌هاست

«اقلیت»، دومین دفتر شعر نظری، شامل ۳۸ سروده در یک دفتر از این سه‌گانه است که با شعر «عشق» آغاز می‌شود:

توان گفتن آن راز جاودانی نیست!
تصوری هم از آن باغ ارغوانی نیست

مجموعه غزل‌‎های «آن‌ها» هم به عنوان سومین دفتر شامل ۵۱ غزل است که در نهمین دوره کتاب فصل در بهار ۸۸، در بخش شعر به عنوان اثر ممتاز و برتر معرفی شد. در آغازین شعر این دفتر هم آمده است:

وضع ما، در گردش دنیا چه فرقی می‌کند
زندگی یا مرگ، بعد از ما چه فرقی می‌کند

میتوانید برای سفارش کتاب به سایت: سوره مهر مراجعه کنید.


****

«و تن فروشی نیست»
دفتر شعر فریاد شیری با عنوان: و تن فروشی نیست؛ پیشنهادی برای شعر دوستان. شعرهای این مجموعه پیرامون مضامین و موضوعات اجتماعی و فلسفی سروده و در سه دفتر گنجانده شده‌اند. البته یک دفتر از این مجموعه به شعرهای عاطفی اختصاص دارد. مجموعه‌های شعر «ام‍ض‍ای‌ ت‍ازه‌ م‍ی‌خ‍واه‍د ای‍ن‌ ن‍ام» «آغوش من از سفر پر است» «کلاغ‌ها زبان گنجشک را نمی‌فهمند» نیز از دیگر آثار فریاد شیری است.

میتوانید برای سفارش این کتاب به سایت: انتشارات نگاه مراجعه کنید.


****



کتاب های علمی، تخیلی
در ژانر علمی، تخیلی کار نویسنگاه ایرانی کم تر به چشم میخورد. سعی کردیم از نویسندگان ایرانی در این ژانر کتابی را به شما معرفی کنیم:
«سریع‌تر از نور» رمانی علمی - تخیلی است که «محمدعلی حسنین» آن را نوشته و طراحی جلدش را «کوروش پارسانژاد» بر عهده داشته است.

«حسام مدرس» یک دانشجوی ایرانی است که در اتاق کوچک خود در شهر مدیسون آمریکا خوابیده است که ناگهان خود را در ۱۵۰۰ سال آینده می‌بیند. آینده‌ای که در آن پیشرفت‌های علمی بی‌نظیر، تسخیر فضا را به همراه داشته است و …
نویسنده‌ی این داستان علمی - تخیلی، دکترای خود را از دانشگاه ایالتی ویسکانسین آمریکا دریافت کرده و دکترای اصلی او در زمینه‌ی الکترونیک و دکتراهای فرعی‌اش در زمینه فیزیک حالت جامد و مخابرات است.

میتوانید برای سفارش این کتاب به سایت: کانون پرورش فکری مراجعه کنید.


****

عاشقان رمان می خوانید؟
«کمی دیرتر»، تازه‌ ترین رمان سید مهدی شجاعی، است. شجاعی در این کتاب مساله انتظار را در امروزی‌ترین مناسبات جامعه همراه با جریان‌های مختلف تفکر در این زمینه به تصویر کشیده است. رمان «کمی دیرتر» در چهار فصل با نام‌های «زمستان»، ‌ «پاییز»، «تابستان» و «بهار»، تحولی دیدگاهی و بینشی را درباره مفهوم انتظار بیان کرده است.

فصل اول این کتاب توصیف مجلسی از جشن نیمه شعبان است که در آن اقشار مختلفی دور هم جمع شده‌اند، ولی جوانی برخلاف دیگران، خطاب به حضرت مهدی(عج) می‌گوید «نیا…!» و همه به او اعتراض می‌کنند…

****

نوروز باستانی در کتاب «جشن‌های ایران باستان»
کتاب «جشن‌های ایران باستان» با نوشته‌ای از کتیبه داریوش هخامنشی آغاز می‌شود: «خدای بزرگ است اهورامزدا، آن که این زمین را آفرید، آن که آن آسمان را آفرید، آن که مردم را آفرید، آن که شادی را برای مردم آفرید» و سپس می‌نویسد: در ایران باستان، جشن‌های بسیاری به پا می‌شده و شادی نقش به‌سزایی در زندگی افراد جامعه داشته است. «جشن‌های ایران باستان» نوشته محمدحسین موسوی‌لر به جشن‌های فروردین، نوروز باستانی، هفت سین، سیزده به در، سبزه گره زدن و جشن فروردینگان می‌پردازد و دیگر جشن‌های سال را برمی‌ شمارد