بورس تهران در جایگاه دوم بورس‌های WFE ایستاد

افكار نيوز:براساس آخرین آمار فدراسیون جهانی بورسها (WFE)، شاخص و حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در رتبه دوم برترین بورسهای عضو این فدراسیون قرار گرفت.
به گزارش افکار نیوز به نقل از ایلنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران در طول یک سال گذشته(ژوئن سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی) با رشدی معادل ۵۵ درصد در مکان دوم این فدراسیون ایستاد.
براساس این گزارش، شاخص بورس کلمبو سریلانکا با ۸۹.۷ درصد در رده اول فهرست جدید WFE قرار دارد و شاخص بورس‌های استانبول ترکیه با ۴۸.۴ درصد، اندونزی با ۴۳.۸ درصد و بوینس آیرس آرژانتین با ۴۲.۲ درصد به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم جای گرفتند.
همچنین حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران با رشدی معادل ۲۴۸ درصد در طول یک سال گذشته به ۸.۸ میلیارد دلار رسید تا در مکان دوم بیشترین حجم معاملات بورس‌های عضو WFE قرار گیرد.
در این فهرست، حجم معاملات بورس‌ کلمبو با ۳۰۹ درصد افزایش در صدر ایستاده است و بورس‌های برمودا با ۱۲۷ درصد، عربستان سعودی با ۱۱۰ درصد و استانبول ترکیه با ۶۲ درصد در رده‌های سوم تا پنجم جای دارند.
بر اساس این گزارش، ارزش جاری بورس اوراق بهادار تهران در یک سال گذشته با رشدی معادل ۳۲.۹ درصد به ۷۱.۳ میلیارد دلار رسید و در مکان پانزدهم برترین بورس‌های جهان قرار گرفت.
در رتبه‌بندی برترین بورس‌های جهان از نظر افزایش ارزش جاری، بورس‌های کلمبو سریلانکا با ۹۶.۳ درصد، اندونزی ۶۹.۳ درصد، اوزاکا ژاپن با ۶۸.۶ درصد، فیلیپین با ۵۰.۷ درصد و ورشو لهستان با ۴۹.۲ درصد در رتبه‌های نخست تا پنجم wfe جای دارند.
پایان پیام