معروفترین جاسوسان زن جهان / از ارتباط با اینشتن تا سرقت اطلاعات بمب اتم

افكار نيوز:-"آندره پیل" در زمان جنگ جهانی دوم آندره صاحب یک آریشگاه زنانه در شهر برست فرانسه بود و زمانی که نظامیان آلمان نازی به کشور وی حمله کردند او به همراه خانواده از این شهر نقل مکان کرده و در حومه شهر مستقر می شود و پس از آن رهبری یک جنبش ضد نازی محلی را بر عهده می گیرد.

پیل در این سالها مشغول ارائه راه های مناسب به مبارزان آزادی و نشان دادن راه های فرار به آنها بود و بعدها وارد دنیای جاسوسی شد اما پس از اندکی بازداشت و پس از مدتی توسط نیروهای متفقین آزاد شد.

پس از پایان جنگ آندره پیل " مدال آزادی " را از رئیس جمهور وقت فرانسه دریافت کرد و زندگی آرامی را سپری کرد. به نوشته سایت " اسایلم " پیل در ماه مارس سال جاری از دنیا رفت.
معروف ترین جاسوسان زن جهان به ترتیب از سمت راست بالا: آندره پیل، ژوسفین بیکر، آنا چاپمن و کریستینا اسکابریک
پائین از سمت راست: آنا فرمانووا، ماریا کوننکووا، ویولت اسزابو و ماتا هاری

- " ژوسفین بیکر " او که یک جاسوسی فرانسوی بوده بدون شک یکی از بزرگترین کسانی است که در قرن بیستم به شهروندی آمریکا درآمده است. پس از ترور " مارتین لوتر " او رهبری جنبش حقوق شهروندی را بر عهده داشت. و در دوران جنگ جهانی دوم جان بسیاری از مبارزان فرانسوی را از مرگ نجات داده است. وی که به حرفه خوانندگی اشتغال داشت با استفاده از جوهرهای نامرئی، اطلاعاتی را بر روی برگه های آواز خود می نوشت و سپس آنها را به فرانسه تحت اشغال، مصر، انگلیس و سایر نقاط جهان ارسال می کرد. ژوسفین در سال ۱۹۷۵ از دنیا رفت و تنها زنی در فرانسه است که پس از مرگ در یک مراسم کاملا نظامی دفن شد.

- " آنا چاپمن " آنا چاپمن یکی از ۱۱ جاسوس روسی است که در ماه گذشته در ایالات متحده بازداشت شده اند. چاپمن دختر یکی از افسران کا. گ. ب بوده که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشته است.

او پس از جدا شدن از این مرد انگلیسی به مدت یک سال نیز با شخص دیگری به نام " لورنت تیلور " در لندن زندگی کرد.

- کریستینا اسکاربک به نوشته سایت " اسایلم " اسکاربک یک زندگی مجلل را داشت. وی یکی از جاسوسان اصیل زن انگلیسی است که از بنیانگذاران این حرفه برای زنان نیز محسوب می شود.

وی به حدی در انگلیس معروف است که بارها از شخصیت وی فیلم ساخته شده است. وی یکی از معدود کسانی است که گفته می شود نقش اساسی را در شکل گیری بخش زنان در جامعه جاسوسی زنان انگلیس و همچنین MI۶ داشته است.

مهمترین اتفاق در زندگی جاسوسی وی در سال ۱۹۴۱ و زمانیکه توسط " گشتاپو " در لهستان بازداشت شد اتفاق افتاد. زمانیکه نیروهای آلمانی وی را به یک پایگاه نظامی منتقل کردند اسکاریک قسمتی از زبان خود را برید و مدعی شد که به بیماری سل مبتلا است و به حدی در این کار اغراق کرد که نیورهای آلمانی مجبور به آزاد کردن او شدند.

- " آنا فرمانووا " فرمانووا که ۲۴ سال دارد در اوایل سال جاری میلادی به روسیه سفر کرده بود و در ماه جاری هنگام بازگشت به ایالات متحده در فرودگاه تگزاس از سوی ماموران فدرال بازداشت شد.
هم اکنون سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درحال مقایسه رفتارهای فرمانووا با " آنا چاپمن " هستند. به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، احتمال بسیار اندکی درباره ارتباط فرمانووا و چاپمن وجود دارد.

فرمانووا متهم به خارج کردن گزارشهای دفاعی درباره تسلیحات نظامی آمریکا از ایالات متحده است. وی همچنین متهم به خارج کردن برخی از تجهیزات مربوط به دوربینهای دید در شب و برخی دیگر از تجهیزات نظامی مخصوص استفاده در شرایط تاریکی از خاک ایالات متحده و انتقال آنها به روسیه است.

- ماریا کوننکووا گفته می شود این جاسوس زن تاثیر زیادی در جنگ سرد میان روسیه و آمریکا داشته است. وی را زنی زیبا، جذاب و با تحصیلات عالی توصیف کرده اند.

گفته می شود کوننکووا با " آلبرت اینشتین " و " رابرت اوپنهایمر " دانشمند معروف آمریکایی که نقش بسزایی در ساخت نخستین بمب اتم جهان را داشت، ارتباطات نزدیک و صمیمی داشت و کشفیات او نقش زیادی در اطلاع یافتن شوروی سابق از برنامه های مخفی آمریکا داشت.

- " ویولت اسزابو " پس از آنکه همسر جوان ویولت در جنگ جهانی دوم کشته شد او تصمیم گرفت تا به نیروهای ویژه انگلیسی بپیوندد. او از تسلط خود بر زبان فرانسوی، مواد منفجره و سایر امور استفاده کرده و نقش بسزایی در شکل گیری نیروهای مقاومت فرانسه در سال ۱۹۴۴ داشت.

او در ۱۰ ژوئن ۱۹۴۴ توسط سربازان آلمانی بازداشت شد و هشت ماه بعد در یک کمپ از دنیا رفت، اما در این مدت نام هیچ یک از همکاران خود را لو نداد.

- " ماتا هاری " در فهرست معروف ترین جاسوسان زن جهان وی تنها فردی است که اعدام شده است. با وجود اینکه ماتا هلندی بود، اما در دوران جنگ جهانی اول برای فرانسه کار می کرد اما بعدها رئیس وی متوجه شد که ماتا به طور همزمان برای آلمانها نیز جاسوسی می کند. هاری به اتهام عامل دوگانه بودن اعدام شد، اما پس از چندین سال که اسناد دولتی مربوط به جنگ جهانی اول منتشر شد معلوم گشت که ماتا بیگناه بوده است.