به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، از بجنورد آیتالله حبیبالله مهماننواز در دیدار شماری از مدیران خراسان شمالی گفت: باید تولید ملی به عنوان یک نیاز برای بهبود مسائل اقتصادی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بجنورد همچنین نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ادامه شعار جهاد اقتصادی برشمرد و افزود: همه برای تحقق برنامه‌های امسال تلاش و مشارکت کنند.

وی لازمه تحقق شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام نهاده شده را عمل به توصیه‌های معظم له عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری پیشرفت‌های روزافزون نظام اسلامی در بخش‌های مختلف را برشمرد و یادآور شد: هر چه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری‌ شده شاهد کسب افتخارات از سوی این نظام اسلامی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به اقدامات استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: در این ارتباط ستاد دائمی سفرهای نوروزی استان از مدتی قبل با تشکیل ۱۴ معاونت فعال شده است.

سید کریم سجادی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا چهارم فروردین یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۶۲۵ نفر مسافر وارد خراسان شمالی شدند تصریح کرد: طی این مدت ۲۴ هزار و ۵۹۷ نفر از مسافران در سطح مدارس، واحدهای اقامتی و کمپ‌های موقت در خراسان شمالی اسکان یافتند.

قائم مقام ستاد تسهیلات دائمی سفرهای نوروزی خراسان شمالی همچنین از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در پنج نقطه استان شامل بجنورد، دشت، شیروان، فاروج، آشخانه خبر داد.

وی در پایان اذعان داشت: این نمایشگاهها با ۳۵۰ غرفه فروش محصولات صنایع دستی و سوغات راهاندازی شده است.