به گزارش افکارنیوز، سلیمان ذاکر نماینده ارومیه در گفت​وگو با خبرآنلاین، در تشریح مهمترین خاطراتش از دوره نمایندگی چهارساله​اش در مجلس هشتم به یکی از این حضورها اشاره کرد و گفت: به خاطر دارم که یک بار آقای احمدی​نژاد به شدت از نوع برخورد و مدیریت آقای لاریجانی عصبانی شد. هنگامی که نمایندگان مشغول بررسی و تصویب نهایی لایحه هدفمند کردن یارانه​ها بودند، رئیس​جمهور یکباره وارد مجلس شدند و درخواست مهلت برای سخنرانی کردند.

وی یادآورشد که رئیس مجلس در واکنش به این تقاضا اعلام می کند که رئیس​جمهور برای سخنرانی در مجلس باید از قبل درخواست می​کرده و نمی​توان یکباره چنین درخواستی ارائه داد. این واکنش آقای لاریجانی، منجر به عصبانیت آقای احمدی​نژاد شد.

این نماینده اصولگرای مجلس که رویکرد لاریجانی را مبتنی بر قانون و برآمده از اقتدار مجلس در مقابل دولت می​خواند، ادامه داد: البته آقای لاریجانی پس از دقایقی به احترام اینکه رئیس جمهور دومین مقام عالی رتبه کشور است، به ایشان اجازه سخنرانی دادند. آن روز شاهد اوج دموکراسی و آزادی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی بودم.

ذاکر در تشریح زوایای آن روز از عصبانیت متقابل دو رویس قوه سخن گفت و اینکه هر یک به استناد قانون و جایگاه خود، سخن می​گفتند و نهایتا نیز به احترام نظام حرف یکدیگر را پذیرفتند. رفتارهایی که تعجب این نماینده را برانگیخته بود.

این نماینده ارومیه که از مخالفان واردات محصولات کشاورزی در سال​های گذشته بود، به یکی از سفرهای کاری خود در این ایام به رومانی به عنوان خاطره ای از دوره نمایندگی اش اشاره کرد و گفت: یکی از نمایندگان همراهمان در این سفر حین مذاکره درباره مسائل کشاورزی دو کشور، گفت که ایران ۵۰۰ میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی دارد و در عین حال آماده است که با رومانی نیز همکاری کرده، تراکتورسازی رومانی را در خود این کشور احیا کنیم و برخی محصولات کشاورزی را هم از رومانی به ایران ببریم!

وی افزود: من متوجه تناقض در گفتمان این همکار محترم و تعجب مذاکره کنندگان شدم و همانجا به او تذکر دادم که چطور می فرمایید ما ۵۰۰ میلیون تن صادرات داریم و باز می​خواهیم از رومانی گوسفند و لبنیات وارد کنیم؟! به این ترتیب او سخنانش را اصلاح کرد.