به گزارش افکارنیوز، واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه سي ان ان نوشت: اين کلاهبرداري به شکلي گسترده است که مقامات اداره مالياتي و خدمات درآمد داخلي در اين کشور (IRS) اعلام کرده اند که از ميزان اين کلاهبرداري و سوء استفاده اي که شده است، هنوز اطلاعي ندارند ولي شايد ميزان آن به چندين ميليارد دلار برسد.

این شیوه از کلاهبرداری مالیاتی از دیگر شهروندان در برخی مناطق آمریکا مانند مناطقی در فلوریدا به شکلی فراگیر است که گاه برای برخی از شیادان، درآمدی هنگفت به شمار می آید.

به گفته مقامات پلیس، گاه کلاهبرداران با به دست آوردن شماره های تامین اجتماعی شهروندان دیگر از شیوه های مختلف، از مبلغ بازگشتی اضافه مالیاتی که در طول سال پرداخت کرده اند، بدون اینکه شهروند یاد شده اطلاعی داشته باشد استفاده می کنند. این افراد بعد از به دست آوردن شماره تامین اجتماعی دیگر شهروندان، در اینترنت درخواست بازگشت اضافه مالیات یا کارتهای اعتباری استقراضی را می کنند و بعد از دریافت کارت اعتباری که پول آن از جیب فرد دیگری پرداخت می شود، زندگی های اشرافی با خودروهای گران قیمت و دیگر لوازم تجملی برای خود فراهم می کنند.

مقامات پلیس آمریکا می گویند شیوه های اداره مالیات آمریکا برای مقابله با این کار نتیجه بخش نیست و از دیگر سو، تا این اندازه کلاهبرداری آشکار و گسترده نیز در آمریکا وجود ندارد.

فقط در سال گذشته، دفتر مالیاتی در آمریکا شش و نیم میلیارد کلاهبرداری مالیاتی با استفاده از دزدی هویت در آمریکا شناسایی شده است و این میزان خود به خوبی نشان می دهد که کلاهبرداری مالیاتی از جیب دیگر شهروندان تا چه اندازه در آمریکا رواج دارد.

از ديگر سو وقتي شهروندي مشاهده مي کند که از حساب مالياتي وي مقادير هنگفتي پول برداشته مي شود يا اضافه مالياتي که بايد به وي برگشت داده شود، باز نمي گردد، مشکلاتش مضاعف مي شود و اين شهروند زيان ديده است که بايد اثبات کند که قرباني دزدي هويت شده است و جالب اينکه وقتي هم اين کار صورت مي گيرد، دفتر مالياتي اين پول را به آنان باز مي گرداند و اين دفتر، زيان دو برابر مي بيند زيرا پيشتر، اين مبلغ را به کلاهبرداران پرداخت کرده بود.