به گزارش افکارنیوز، سرهنگ عبدالعلی رشتیانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه خودروی سوناتای متخلف با پنج نفر سرنشین از سمت قزوین به سمت زنجان در حرکت بوده است افزود: ماموران پلیس راه اتوبان زنجان- قزوین در حین کنترل سرعت خودروها متوجه سرعت بالای یک دستگاه خودرو سوناتا شدند.

وی با یادآوری اینکه این امر در ساعت ۱۶ عصر روز شنبه رخ داده است افزود: خودروی سوناتا در کیلومتر ۲۲ لاین شمالی آزادراه زنجان - قزین به سمت زنجان ماموران با ثبت سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت برای این خودرو به راننده دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه به هشدارها به راه خود ادامه داد.

سرهنگ رشتیانی با اشاره به اینکه در تعقیب و گریز ماموران پلیس و راننده این خودرو، شخص مذکور در محور فرعی زنجان به طارم متوقف شد، افزود: این خودرو پس از توقف به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ رشتیانی ادامه داد: راننده خاطی علت ارتکاب همزمان چند تخلف حادثه‌ساز از قبیل سرعت زیاد، بی‌توجهی به فرمان پلیس و نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو را عجله برای رسیدن به مقصد عنوان کرد که این موضوع به هیچ‌عنوان برای پلیس قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: براساس قانون خودرو این فرد به مدت سه روز متوقف شد و ۱۳ نمره منفی در سوابق رانندگی وی نیز به ثبت رسید. همچنین ۱۷۰ هزار تومان جریمه نیز برای فرد متخلف در نظر گرفته شد.

سرهنگ رشتیانی ادامه داد: راننده متخلف مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هم قصد دادن رشوه به مامور راهنمکایی و رانندگی را داشت که این مبلغ نیز در پرونده وی ثبت و به مراجع قضایی عودت داده شد.