به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزي خبر، مديرعامل سازمان قطار شهري قم گفت: مرحله اول اين طرح که ۷ کيلومتر طول دارد از پارک سوار شمالي حرم مطهر در انتهاي رودخانه قمرود آغاز مي شود و تا مصلاي قدس ادامه دارد، در اين مسير ۸ ايستگاه ساخته مي شود.
احمدی افزود: در این مسیر ۳۰۸ ستون احداثمی شود که ساخت بیشتر آنها به پایان رسیده و نصب سرستون ها نیز آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه طراحی ریل های مسیر مونوریل نیز انجام شده است از ساخت نخستین ریل این طرح در قم خبر داد و گفت: نصب این ریل ها نیز از ماه آینده آغاز می شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اعتبار کل اجرای این طرح را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون ۸۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.
احمدی با اشاره به عبور مونوریل از کنار صحن جوادالائمه گفت: این طرح نقش مهمی در جابجایی شهروندان و زائران خواهد داشت به گونه ای که ظرفیت نهایی آن در هر ساعت جابجایی ۴۰ هزار مسافر در یک مسیر رفت و برگشت است.
وی از ساخت واگن های مونوریل نیز در چند کشور اروپایی خبر داد و گفت: نخستین قطار ۴ واگنه آن اواخر امسال وارد کشور می شود.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم ، پيشرفت عمليات عمراني اين طرح را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: اين طرح از طرح هاي ويژه کشور در قالب طرح مهر ماندگار است و انتظار مي رود با تخصيص به موقع اعتبارات اين طرح ، پايان امسال به بهره برداري آزمايشي برسد.