به گزارش افکارنیوز، لیکوپن در بسیاری از میوهها موجود میباشد، اما غلظت و تراکم آن در گوجهفرنگی بسیار زیاد میباشد. دانشمندان معتقدند که گوجه فرنگی پخته شده، میتواند بدن انسان را در مقابل سرطان پروستات حفظ نماید.

تحقیقی نشان داد که ماده رنگی لیکوپن که باعثقرمزی رنگ سبزیجات و میوه‌ها می‌شود، می‌تواند باعثآهسته‌شدن رشد و حتی از بین بردن سلول‌های نابهنجار شود.

این نتایج حاصل بررسی این مطلب بود که آیا گوجه فرنگی، می‌تواند با بیماری که سالیانه باعثمرگ ۱۰٫۰۰۰ مرد در انگلیس می‌شود، مبارزه کند.

لیکوپن در بسیاری از میوه‌ها موجود می‌باشد، اما غلظت و تراکم آن در گوجه‌فرنگی بسیار زیاد می‌باشد.

سطوح گوناگونی از مواد مغذی در گوجه‌فرنگی‌ها یافت می شود که دانشمندان به دنبال بررسی این مطلب می‌باشند که کدام نوع از گوجه‌فرنگی و در چه صورتی، تاثیرش بیشتر می‌باشد.

محققان معتقدند این تاثیر ماده لیکوپن جهت جلوگیری و از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن، در محصولات مختلف گوجه‌ فرنگی تفاوت پیدا می‌کند.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد که رب گوجه فرنگی و دیگر محصولات بدست آمده از گوجه فرنگی، در مقایسه با گوجه فرنگی خام، تاثیر بیشتری دارد، چرا که گوجه فرنگی پخته شده، دیواره سلول‌ها را از بین می‌برد و باعثرهائی بیشتر ماده لیکوپن می‌شود.

محققان هنگام تست‌های آزمایشگاهی دریافتند که لیکوپن رشد و سرعت سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.


سرطان پروستات، یکی از سرطانهای شایع در بین مردان میباشد و سالانه حدود ۳۶٫۰۰۰ مرد در انگلیس به این بیماری دچار میشوند.