افكار نيوز:به دنبال ناآرامی های اخیر در منطقه‏ی شیعه‏نشین پاراچنار، و چندین حمله به زائران و مسافران شیعه در راه‏های منتهی به پاراچنار ـ چه در خاک پاکستان در اسکورت نیروهای دولتی و چه در مسیر افغانستان ـ اوضاع در منطقه ناآرام شده و شیعیان مجبورند که برای دفاع از خود در مواضع دفاعی مستقر شوند!
بر همین اساس مدافعین شیعه که در مواضع خود در ارتفاعات اطراف " پیوار " مستقر شده‏اند به دلیل سیل در رودخانه بزرگ این منطقه مجبورند مسیری طولانی را برای رفت و آمد به شهر پیوار طی کنند و از مکانی به نام " تخت دوازده امام(ع) " عبور نمایند. در مقابل، تروریست‏های مستقر در روستاهای " سنگ بست " و " هندو قلعه " واقع در حد فاصل " پیوار "، " کچکینه " و " شلوزان " که شیعیان تاکنون به آنها تعرض نکرده‏اند اقدام به مین‏گذاری در این مناطق کرده‏اند!


روز گذشته یکی از شیعیان پاراچنار به نام «طیب حسین» در اثر برخورد با این مین‏ها در " تخت دوازده امام(ع) " به شهادت رسید. امروز نیز دو نفر از شهروندان شیعه پاکستان بر اثر همین مین‏ها شهید و مجروح شدند.


لازم به ذکر است که شیعیان چند روز پیش و به دنبال اقدامات تروریستی اهالی این روستاها که همه آنها تروریست بوده و زن و کودکی در میان آنها وجود ندارد و عملا منطقه‏ای نظامی و تروریستی است به " هندوقلعه " حمله کرده و این روستا را از لوثوجود تروریست‏ها پاک نمودند. دو نفر از شیعیان نیز در این درگیری‏ها به شهادت رسیدند؛ اما نیروهای دولتی که هرگز خود را به موظف به حفظ جان و مال شیعیان نمی‏دانند بلافاصله در روستای " سنگ بست " مستقر شده و شیعیان را از حمله به تروریست‏های مستقر در آن باز داشته‏اند.


این حمایت دولت و ارتش پاکستان از تروریست‏ها در حالی صورت می‏گیرد که ناتوانی پاکستان در مهار این خشونت‏ها ثابت شده و اینک حتی در چهره‏هایی مانند گروهک تروریستی ریگی، خشونت از پاکستان صادر می‏شود!