تکواندو در اندیشه المپیک؛ ووشو درحسرت المپیک

سرویس ورزشی افکار نیوز- ورزش دوستان ایرانی سال هاست که به موفقیت های رشته تکواندو عادت کرده اند اما به زیر کشیدن سلطه ۴۰ ساله کره جنوبی مهد اصلی رشته تکواندو در دنیا در سال ۹۰ لذت دیگری برای جامعه ورزش به همراه داشت.

به گزارش افکار نیوز، در تاریخ چهل ساله مسابقات قهرمانی جهان هیچ تیمی غیر از کره جنوبی موفق نشده بود سکوی قهرمانی را از آن خود کند اما تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات سال گذشته توانست سکوی قهرمانی را از آن خود کند و در اردیبهشت ما سال ۹۰ تیم ایران با کسب سه طلای کرمی، نصر و عبداللهی، نقره معتمد و دو برنز رجلی و باقری سکوی نخست رقابتهای جهانی را به خود اختصاص داد.

بعد از مسابقات جهانی تیم ایران با چهار تکواندوکار راهی رقابتهای کسب سهمیه المپیک در باکو شد که محمد باقری معتمد و یوسف کرمی موفق شدند سهمیه المپیک را در بخش مدارن کسب کنند اما در بخش بانوان این اتفاق رخ نداد تا اینکه با چند ماه تاخیر سوسن حاجی پور توانست تنها سهمیه بانوان ایرانی در المپیک را به دست بیاورد.

فدراسیون تکواندو در سال ۹۰ یک حاشیه مهم را پشت سر گذاشت و بعد از استعفای شفاهی رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی در اعتراض به حقوقش، فدراسیون با این استعفا موافقت کرده و فریبرز عسگری را به عنوان سرمربی معرفی کرد.

فدراسیون ووشو نیز در سال ۹۰ آمار خوبی را برجای گذاشت هر چند که نتوانست به مانند بازی های آسیایی گوانگ جو خبر ساز شود.

رقابتهای جهانی ۲۰۱۱ آنکارا شاید مهمترین میدان برای ووشو ایران بود که هم تکرار عنوان نایب قهرمانی و هم عضویت دوباره علی نژاد در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به عنوان یک هدف مهم برای رسیدن به آن ترسیم شده بود. ووشو ایران توانست نه تنها به همین اهداف مهم دست پیدا کند.

ووشو ایران توانسته طی مدت کوتاهی که از عمر فدراسیون می گذرد، موفقیت های زیادی کسب کند و این امیدواری وجود دارد که با راه یابی رشته ووشو به المپیک، بخت مدال آوری ورزشکاران ایرانی افزایش پیدا کند.