افزایش ۳۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار

به گزارش خبرنگار افكار نيوز به نقل از فارس اين روزها در بازار سراتو با دو ميليون افزايش نسبت به قبل با قيمت ۳۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان به مشتريان عرضه ميشود كه همان قيمت كارخانه است.
فعالان بازار معتقدند ایجاد مشکلاتی در گشایش اسناد اعتباری و همچنین ثبت سفارش خودروهای وارداتی از دیگر دلایل رشد قیمت این نوع خودروهاست.
این روزها سورنتو با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۶۳ میلیون تومان در بازار به خریداران عرضه می‌شود.
در مورد خودروهای داخلی نیز می‌توان به افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی سمند با موتور EF۷ اشاره کرد که دلیل این موضوع افزایش تمایل مصرف کنندگان به خرید خودرو با موتور پایه گاز سوز است.
در حال حاضر سمند با موتور EF۷‌ در بازار ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

* بازار آرام ۴۰۵ و پراید

در همین حال، قیمت پژو ۲۰۶،۴۰۵ و پراید طی روزهای اخیر تغییر چندانی نداشته و کماکان با قیمت‌های قبلی معامله می‌شود.
در حال حاضر هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ترمز ضد قفل ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود که تقریبا ۳۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت کارخانه است، دلیل این مسئله افزایش عرضه خودرو توسط ایران خودرو و فروش اقساطی خودرو عنوان می‌شود.
همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸ به قیمت ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و مدل V۲۰ این خودرو ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
پژو ۴۰۵ نیز به عنوان پرفروش‌ترین محصول ایران خودرو با قیمت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
هر دستگاه پراید سفید بنزینی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نوع دوگانه‌سوز این خودرو ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تفاوت چندانی با قیمت کارخانه ندارد.


* افزایش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت تندر۹۰

تندر۹۰ از جمله خودروهایی است که این روزها با افزایش قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی رو به رو شده است.
در حال حاضر تندر ۹۰ مدل E۱ دارای ترمز ضدقفل با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون تومان و مدل E۲ این خودرو با رشد ۴۰۰ هزار تومانی، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
قیمت آوانته و ورونا نیز روند ثابتی داشته و تغییری را تجربه نکرده است.
هم اکنون هر دستگاه ورونا دنده‌ای ۱۹.۵ میلیون تومان و نوع دنده اتوماتیک این خودرو ۲۱ میلیون و ۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
برخی فعالان بازار در خصوص آینده بازار خودرو معتقدند باز هم بازار شاهد افزایش قیمت خواهد بود.
بحث‌های مربوط به احتمال افزایش مالیات بر ارزش افزوده برخی خودروها از جمله آوانته و ورونا از جمله دلایل مطرح شده در خصوص احتمال افزایش قیمت خودرو است.
انتهای پیام / ص