به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد برخلاف روال سالهای گذشته که در هفته دوم شروع سال اولین معاملات خرید و فروش مسکن_هر چند انگشت شمار- به ثبت میرسید امسال هنوز در بازار مسکن معامله جدیدی اتفاق نیفتاده است. به این ترتیب بازار خرید و فروش مسکن در پایتخت در دو هفته ابتدایی سال ۹۱ به دلیل نبود عرضه و تقاضای جدید طی این مدت، هنوز با نوسان جدی روبهرو نشده است.

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک تهران معتقد است اغلب متقاضیان خرید و فروش بازار مسکن قبل از شروع سال جدید معاملات خود را انجام داده اند و روند کنونی بازار نشان می‌دهد که شروع معاملات حداقل از ۱۵ اردیبهشت ماه خواهد بود.

به گفته خسروی به دلیل تمام نشدن تعطیلات هنوز عده زیادی از مردم در مسافرت و میهمانی به سر می‌برند و همین موضوع، دلیل محکمی ‌برای ثبت نشدن معامله تازه در دفاتر آژانس‌های املاک است.

بنابر چنین فرضی اگر شروع اوج‌گیری‌ معاملات در سال جدید در ماه آینده اتفاق بیفتد می‌توان به یک نشانه و یک فرصت جدید در بازار مسکن رسید؛ نشانه ای بابت عدم تغییر قیمت در سال جدید و فرصتی برای خریداران قبل از شروع دور جدید معاملات مسکن.
به تعبیری دیگر گفته‌های رییس اتحادیه املاک مبنی بر شروع معاملات جدید بازار مسکن از ۱۵ اردیبهشت ماه نویدی تازه برای خریداران مسکن در این بازه زمانی خواهد بود که در چنین فرصتی قبل از هر گونه تغییر قیمت به خرید خانه اقدام کنند.

هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن در تهران متر مربعی ۲میلیون تا ۲‌میلیون‌و۲۰۰هزار تومان است که براساس پیش‌بینی‌ها این عدد تا نیمه ماه آینده تغییری نخواهد کرد.