به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، راديو اسرائيل در گزارش خود تاكيد كرد: در حالي كه كمر مردم اسرائيل از بهاي بنزين و انواع ديگر سوخت شكسته است، دولت اسرائيل اعلام كرده كه بهاي بنزين افزايش بيشتري خواهد يافت و هر ليتر بنزين، ۲۰ آگوروت ديگر گران تر خواهد شد.

بدین ترتیب هر لیتر بنزین برای نخستین بار در ۶۴ سال گذشته، از مرز ۸ ش ک ل، معادل ۲ دلار و نیم خواهد گذشت. همچنین هر گالن بنزین در اسرائیل به حدود ده دلار می رسد که گران ترین قیمت در سراسر جهان غرب است. این در حالی است که در آمریکا هر گالن بنزین تنها به سه دلار و نیم و یا اندکی بیشتر رسیده و مردم آمریکا به شدت از پرزیدنت اوباما ناخشنود شده و عکس های او را پاره می کنند».

سال گذشته که بسیاری از مردم اسرائیل علیه گرانی های شدیدکالاهای اساسی و بنزین و لبنیات تظاهرات می کردند، دولت کمیسیون ویژه ای را تشکیل داد اما تنها پس از چند ماه، دوباره مردم شاکی هستند که بسیاری از کالاهای اساسی مورد نیاز به شدت گران شده است.

اين گزارش مي افزايد: در حالي كه اسرائيلي ها حدود يك چهارم درآمد مردم آمريكا درآمد دارند ولي دو تا سه برابر بيشتر از آمريكايي ها ماليات مي دهند و يكي از سنگين ترين ماليات ها را در جهان غرب مي پردازند، اما هزينه زندگي در اسرائيل چند برابر آمريكاست و به ويژه كالاهاي اساسي و سوخت به تازگي بر دوش بسياري از خانواده ها سنگيني مي كند. ناظران مي گويند كه تظاهرات از تل آويو به زودي به ساير شهرها و شهرك هاي ديگر اسرائيل هم كشيده خواهد شد.