برای گروه تولید " قلب یخی " متاسفم

به گزارش افکارنیوز، کارن همایونفر آهنگساز ضمن بیان این مطلب با انتقاد از دست اندرکاران تولید این سریال در استفاده از نام وی در گفتوگو با مهر گفت: به دعوت محمدحسین لطیفی، حاضر به همکاری با سریال "قلب یخی" برای نمایش در شبکه خانگی شدم. با توجه به داستان، تم اولیه موسیقی این سریال را ساختم و برای سه قسمت آغازین این مجموعه آهنگسازی کردم و در اختیار علاقهمندان این سریال قرار دادم.

وی در ادامه افزود: اما از قسمت چهارم به بعد به دلیل مشکلات موجود در تولید نظیر عدم مدیریت صحیح، بدقولی‌های مالی و مسائلی دیگر، همکاری با این مجموعه را قطع کردم. در ادامه تهیه‌کننده، برخی از موسیقی‌های دیگر مرا که به این مجموعه هیچ ربطی نداشت را به عنوان کار من برای این مجموعه معرفی کرد. در نتیجه در تیتراژ، نام من همچنان به عنوان آهنگساز مطرح شد.

این آهنگساز افزود: پس از تذکرهای مکرر از قسمت هشتم به بعد این سریال، رسما در رسانه‌ها اعلام کردم که من از این پروژه استعفا داده‌ام و معترض هم شدم که ادامه این روند به معنی سوء‌استفاده از نام یک هنرمند است.

همایونفر در پاسخ به چرایی قطع همکاری با سریال " قلب یخی " گفت: برای ساخت موسیقی این سریال، با توجه به فضای دلهره‌ای که در داستان جاری بود، تصمیم گرفتم موسیقی‌ای از جنس داستان بسازم. اما متوجه شدم در میان موسیقی‌ای که من ساخته بودم، صدای مازیار فلاحی و محسن یگانه گذاشته شده‌است. این اقدام تهیه‌کننده تنها به منظور بالارفتن فروش سریال‌ها بود که متاسفانه بدون مشورت با من انجام شده بود. به همین دلیل ترجیح دادم با کل پروژه خداحافظی کنم.

وی افزود: اما نکته تاسف‌آور این است که متوجه شدم در قسمت پایانی این مجموعه برای فروش بیشتر، موسیقی متن یک سریال دسته چندم ترکیه‌ای را که در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شد، بعنوان موسیقی تیتراژ پایانی گذاشته و اسم من هم به عنوان آهنگساز در همان عنوان‌بندی، استفاده شده است.

این آهنگساز در خاتمه گفت: برای گروه تولید سریال "قلب یخی" متاسفم. چرا که با هیچ یک از عوامل خود، برخورد حرفهای نداشت و همین موضوع باعث شد تا قلب یخی در شبکه نمایش خانگی با استقبال روبرو نشود. تا جایی که خود محمد حسین لطیفی (کارگردان) در میانه راه پروژه را رها کرد و مشغول سریال دیگری شد و متاسفانه تهیهکننده برای کسب درآمد بیشتر، به روشهای مختلف، سریال را نابود کرد.