طارق الهاشمی به قطر نرفته است

به گزارش افکارنیوز،فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"، "محمود عثمان" یکی از رهبران ائتلاف کردستان، خبر فرار "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس جمهوری عراق به قطر را رد و اعلام کرد که بر اساس بیانیه مقامات مسئول دو فرودگاه "سلیمانیه" و "اربیل"، هاشمی کردستان عراق را ترک نکرده است.

این درحالی است که دیروز برخی منابع اعلام کرده بودند که هاشمی که بدلیل دست داشتن در حملات تروریستی تحت تعقیب قضایی قرار دارد، به قطر گریخته است.

محمود عثمان خبر دعوت دوحه از هاشمی برای پناهنده شده به قطر را تایید کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدام دوحه دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

وی افزود: قطر دوست عراق نیست و دعوت این کشور از هاشمی برای پناهنده شدن نوعی دخالت در امور داخلی کشورمان به شمار می‌رود.

این رهبر ائتلاف کردستان عراق افزود: انتظار می‌رفت که مسئله هاشمی در دو بعد سیاسی و قضایی حل و فصل شود. طرف‌هایی که این مسئله را از بعد سیاسی حل و فصل نکرده‌اند، مسئول تاخیر ایجاد شده در حل و فصل این موضوع هستند.

دیروز رسانه‌های مختلف اعلام کرده بودند که هاشمی به دعوت رسمی شیخ " حمد بن خلیفه آل ثانی " امیر قطر به دوحه گریخته و قرار است از آنجا به چند کشور دیگر نیز سفر کند.

این درحالی است که " نوری المالکی " نخست‌وزیر عراق از دولت‌های عربی خواسته است که از استقبال هاشمی بویژه بعنوان معاون رئیس‌جمهوری عراق خودداری کنند و در صورتی که هاشمی عراق را ترک کند، بغداد حق دارد که از طریق پلیس بین‌الملل به دستگیری او اقدام کند.