به گزارش افکارنیوز به نقل ازسایت گل، باشگاههای فوتبال در لیگ امارات، از جمله خود باشگاه الوصل به حمایت از دیهگو مارادونا برخاستهاند. عدهای از طرفداران الشباب اخیرا به مارادونا و همسرش توهین کرده بودند.

این اتفاق در دیدار الوصل و الشباب در ورزشگاه مکتوم بن‌راشد روی داد، جایی که در جایگاه ویژه عده‌ای از طرفداران دو تیم و همسران دیه‌گو مارادونا و خوان مرسیر(بازیکن الوصل) نشسته بودند.

ظاهرا تنش از جایی آغاز شده که سی‌یل، مهاجم برزیلی الشباب پس از زدن گل دوم تیمش مقابل مارادونا به شادی تحریک‌آمیز پرداخت و همین باعثآشوب در طرفداران شد. گفته می‌شود زنان این دو نفر به سی‌یل – که تعویض دیرهنگام و طلایی الشباب بود – دشنام داده‌اند و این باعثشده طرفداران الشباب که کنار آنها نشسته بودند عصبانی شوند.



مارادونا و مرسیر به روی سکوها پریدند تا از همسرانشان دفاع کنند. نیروهای امنیتی مانع حضور این افراد در جایگاه ویژه شدند و این در حالی بود که مارادونا قصد داشت با تماشاگران الشباب برخورد کند.

پلیس زنان را اسکورت کرد و آنها را به محل امنی رساند.

مارادونا پس از این ماجرا آن تماشاگران را «آدم‌های بزدل» خواند: «برخی‌ها بزدل هستند. آنها تنها به زنان حمله می‌کنند و جرأت رویارویی با مردان را ندارند.»

مارادونا دلیل پریدن خود به روی سکوی تماشاگران را هم بازگو کرد: «این اولین باری است که با طرفداران درگیر می‌شوم. اگر آنها از من عصبانی هستند باید بدانند که من به روی سکوها رفتم تا از همسرم مراقبت کنم. این‌ها ترسو هستند، طرفداران واقعی که نیستند.»

باشگاه الوصل از مارادونا و خانواده‌اش به دلیل رفتار طرفداران حریف عذرخواهی کرده و گفته توهین به زنان در فرهنگ امارات جایی ندارد. عبدالله البشر، مدیر اجرایی الوصل گفته: «چنین توهینی پذیرفتنی نیست، و زمانی که به زنان توهین می‌شود حتی زننده‌تر و زشت‌تر هم می‌شود. فرهنگ ما به چنین رفتارهایی که همه را بهت‌زده کرده با اخم نگاه می‌کند.» باشگاه همچنین اعلام کرده که با زنان همه‌جا با احترام برخورد می‌شود، به‌ویژه در امارات و اتفاقی که در ورزشگاه روی داده مایه تأسف است.

به گفته مسئولان این باشگاه، طرفداران فوتبال در دنیا که بازی را تماشا می‌کردند شگفت‌زده شدند. آنها در بیانیه خود اعلام کرده‌اند حضور مارادونا باعثتوجه به فوتبال امارات شده و طرفداران باید به چنین اسطوره‌ای و به خانواده‌اش احترام بگذارند.

اما بو حمید، نایب‌رییس الشباب نظر دیگری دارد: «همسر مارادونا و دوستانش به یکی از بازیکنان ما توهین کردند. او برزیلی است و آنها آرژانتینی، و این دو کشور از هم بیزارند. برخی از طرفداران تلاش کردند آنها را آرام کنند و به آنها گفتند درست نیست به بازیکن توهین شود. اوضاع هنگامی بدتر شد که دو طرف بر سر هم فریاد کشیدند. همسر مارادونا داشت فحش می‌داد و او و دوستانش داشتند به سمت طرفداران و پلیس بطری آب پرتاب می‌کردند.

پس از این که اوضاع آرام شد، رییس هیئت مدیره باشگاه الشباب به رختکن الوصل رفت و از طرف باشگاه عذرخواهی کرد، اما مارادونا به زبان اسپانیایی به رییس ما دشنام داد. ما درک نکردیم چه می‌گوید، اما از زبان بدن او مشخص بود که دارد توهین می‌کند.»

یوسف السرکال، رییس موقت اتحادیه فوتبال امارات هم گفته اگر با خانواده‌اش چنین برخوردی می‌شد او هم واکنش مشابهی نشان می‌داد.

هم باشگاه الوصل و هم باشگاه الشباب به دنبال اقدامات قانونی هستند.