به گزارش افکارنیوز، شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه نوروز امسال ۴۸ میلیون جابجایی از طریق حمل و نقل عمومی، جاده ای، ریلی وهوایی انجام شده است، گفت: از این تعداد حدود ۴۰.۵ میلیون از طریق حمل و نقل جاده ای انجام گرفته است که ۴۳ درصد از طریق اتوبوس های برون شهری، ۳۶ درصد مینی بوس ها و ۲۱ درصد مربوط به حمل و نقل سواری های برون شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار تردد شمارها در جاده های کشور اظهارداشت: تا روز گذشته ۱۶۵ میلیون وسیله نقلیه در تردد شمارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت شد که بیشترین تردد در استان های مازندران، تهران، البرز، گیلان، فارس و خراسان رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: البته آمار دقیق سفرها در ستاد تسهیلات نوروزی و با آمار اقامتگاه ها و گردشگری به دست می آید اما این آمار مربوط به میزان تردد در این استان ها است.

کاهش ۱۱ درصدی آمار تلفات سرصحنه در جاده ها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص میزان تصادفات در نوروز امسال، بیان کرد: آمار تلفات سرصحنه تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ درصد کاهش داشته است و همچنین تعداد تصادفات هم در این مدت ۱۳.۵ درصد کاهش نشان می دهد که البته آمار کل تلفات باید از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.

افندی زاده با اشاره به شلوغ ترین محورها در نوروز، اظهار داشت: براساس اطلاعات محورهای شمارها آزادراه تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین، بزرگراه مرودشت - شیراز و قائم شهر - ساری بیشترین تردد را در این ایام داشته اند.

وی به تردد در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: به ترتیب پایانه مرزی مهران، جلفا و بازرگان بیشترین تردد زمینی را به کشورهای همسایه داشته اند و از نظر تعداد مسافرت زمینی کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می شود که در حمل و نقل عمومی ۸ تا ۱۰ درصد افزایش سفر را تا دو روز آینده داشته باشیم، بیان کرد: افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس که با توافق دولت و برای کاهش زیان ناشی از برگشت یکسر خالی در نوروز انجام شده بود از روز چهارشنبه ۱۶ فرودین ماه کنسل می شود.

افندی زاده با اشاره به برف و کولاک در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند سال گذشته، بیان کرد: راهداران در محورهای برف گیر تلاش زیادی انجام دادند و توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن راه ها را باز کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، بیان کرد: امسال مردم مدیریت خوبی را در شروع و پایان سفرها انجام دادند و باوجودی که هنوز هم ترافیک در محورهای چالوس و هراز نیمه سنگین است اما به ندرت با ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی کشور روبور بودیم.