به گزارش افکارنیوز ،محمد رویانیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه میلیون دستگاه خودروی دوگانه سوز در کل کشور تردد می کنند، گفت: به موازات تردد این تعداد خودروی دوگانه سوز هم بیش از یکهزار و ۸۳۰ باب جایگاه CNG در کشور در مدار بهره برداری قرار دارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۱ همزمان با برنامه ریزی برای افزایش تعداد جایگاه‌های CNG، تست فنی مخازن خودروهای دوگانه سوز در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس دولت با مشارکت مراکز تبدیل کارگاهی قصد دارد مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز را مورد تست قرار دهد.



این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۱ تبدیل کارگاهی خودروهای گازسوز متوقف خواهد شد، اظهارداشت: از این مراکز برای تست و بررسی ایمنی خودروهای گاز سوز استفاده خواهد شد.



این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تست و بازبینی مخازن CNG خودروهای گازسوز کشور، در پاسخ به سوال مهر مبنی بر برنامه دولت برای جمع آوری کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG، توضیح داد: فعالیت کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG به هیچ وجه توجیه فنی ندارد.



وی با اشاره به مشارکت وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جمع آوری کارگاه‌های غیر مجاز و زیرپله‌ای CNG، تبیین کرد: برخورد قانونی با این مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.



رویانیان همچنین با اشاره به تبعات استفاده غیر مجاز از سیلندرهای ال.پی.جی در خودروها، خاطرنشان کرد: با این وجود گاز مایع از سبد سوخت خودروها حذف نمی شود.