به گزارش افکارنیوز ،پایگاه اطلاعرسانی دولت ،وزیر کشور با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در سال ۹۱ اظهار داشت: در استانهای مرزی کشور بحث ارتباط و همکاری بیشتر با کشورهای همسایه و همجوار در دستور کار استانداران قرار دارد تا بازارچه های مرزی فعال شده و تبادلات وارداتی و صادراتی بیشتری انجام شود. این امر به بهبود معیشت مرزنشینان و امنیت بیشتر در این نقاط کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی افزود: در صحنه مبارزه با مواد مخدر نیز در سال جاری سعی خواهیم کرد، ارتباط با کشورهای افغانستان و پاکستان فعالتر شود و همچنین با روسیه، کشورهای آسیای میانه و منطقه برای مبارزه موثرتر در امر مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم، اشرار و جرایم سازمان یافته به دنبال توافق امنیتی هستیم تا هر چه بیشتر گسترش یابد و مردم از این امنیت به نحو احسن برخوردار شوند.

نجار تصریح کرد: در حوزه سیاسی نیز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم و حضور گسترده مردم را دنبال می کنیم.

وزیر کشور در ادامه به موضوع تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: نظر رئیس جمهور این است که خدمات در نقاط مختلف کشور توسعه یابد و در این راستا باید بحث تقسیمات کشوری را ارتقا دهیم. در بخش عمران شهری و روستایی، همین طور در بحث گسترش فضای سبز، مدیریت پسماند، آب شرب و حمل و نقل شهری نیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است.