مهمترین حامی مالی اوباما به فساد متهم شد

به گزارش افکارنیوز ،فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شرایطی که "باراک اوباما" رئیسجمهور آمریکا باید به پرسشهایی درباره یکی از حامیان مالی خود در انتخابات آتی پاسخ دهد، "آبکه آسونگبا" و همسرش مهمترین حامی مالی وی به فریب و جعل هویت متهم شدند.

بر اساس این گزارش، داده های دولتی آمریکا نشان می‌دهد که این افراد بیش از ۵۰ هزار دلار برای انتخاب مجدد اوباما هزینه کردند. این در حالی است که تنها می‌توان درباره یکی از تخلفات آسونگبا به اتهام در دادگاهی در فلوریدا مبنی بر تخلف بیش از ۶۵۰ هزار دلاری برای ساختن خانه‌ای به ارزش چندین میلیون دلار در این ایالت اشاره کرد. که همسر وی این اتهام را رد کرده است.

در این گزارش آمده است که اوباما تنها نامزد انتخاباتی است که فهرستی از منابعی که به وی کمک کرده‌اند را منتشر کرده است که این اقدام بدون حاشیه نبود چرا که مشخص شد که حامی مالی وی ماه گذشته ۲۰۰ هزار دلار به " کارلوس و آلبرتو کاردونا " برادران یک قاچاقچی مواد مخدر مکزیکی پرداخت کرده است.

سخنگوی انتخاباتی اوباما در واکنش به این اخبار از اعلام نظر در این مورد خودداری کرد و تنها به خبری که پیش از این در زمینه کمک ۱.۳ میلیون نفر از مردم آمریکایی به اوباما منتشر شده بود، اشاره کرد.

پیش از این " نیوت گینگریج " از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲ آمریکا حمایت هتل " شلدون ادلسون " به عنوان مهمترین حامی مالی خود را از دست داد.

این هتل در وب‌سایتی اعلام کرد که گینگریج رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا به پایان راه رسیده است و به نظر می‌رسد که وی نتواند تا انتخاب نامزد جمهوری‌خواه در ماه آگوست در رقابت‌های انتخاباتی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، ادلسون مبلغ ۱۵ میلیون دلار(۱۱.۳ میلیون یورو) برای هزینه های تبلیغات گینگریج اختصاص داده بود که مورد استفاده قرار گرفته است.