به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، غلامرضا بهروان درباره دستور این سازمان مبنی بر هماهنگی تیم پزشکی باشگاه های دارای بازیکنان مصدوم ملی پوش با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه ای که ستاد هماهنگی امور تیم ملی فوتبال ایران با کادرفنی تیم ملی داشت مقرر شد به جهت حساسیت رقابت های تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی، بازیکنان ملی پوش باشگاه ها برای حضور در دیدارهای باشگاهی هماهنگی لازم را با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال داشته باشند.

وی ادامه داد: نامه ای خطاب به مدیران عامل باشگاه ها نوشته ایم که این مورد باید به دقت رعایت شود چرا که بازیکنان اصلی و تعیین کننده تیم ملی باید تحت نظر باشند که مبادا پس از پایان دوره مصدومیتشان دوباره در باشگاه ها مصدوم شوند و تیم ملی از حضور آنها محروم شود. این باید بین باشگاه ها و کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان مصدوم ملی پوش توافقی وجود داشته باشد که اگر بازیکن ملی پوش مصدوم شد، با تشخیص کمیته پزشکی تا زمان بهبود در باشگاه بازی نکنند. در هر حال این تعامل باید دوسویه و دو طرفه باشد تا فوتبال ملی و باشگاهی ضرر نکند.

سرپرست سازمان لیگ درباره تقویم سازمان لیگ برتر در لیگ دوازدهم گفت: این تقویم هم طراحی شده و از لحاظ زمانی مشخص شده است و بر همین اساس قرعه کشی لیگ برتر دوره دوازدهم ۴ تیر خواهد بود و لیگ برتر دوازدهم از ۲۹ تیر ۹۱ آغاز خواهد شد. اولین مسابقه دوازدهمین دوره لیگ برتر ۲۹ تیر برگزار می شود و سایر رقابت های هفته اول، سی و یکم تیر و یک روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان خواهد بود. فصل نقل و انتقالات لیگ برتر هم از یک روز بعد از پایان فصل یازدهم یعنی ۲۳ اردیبهشت آغاز می شود و تا ۱۷ تیر ادامه پیدا می کند. مسابقات فصل جاری ۲۲ اردیبهشت به پایان می رسد.

بهروان ادامه داد: لیگ برتر دوازدهم با ۱۸ تیم برگزار خواهد شد و هیچ گونه کاهشی نخواهیم داشت اما با توجه به صدور مجوز حرفه ای برای برخی از باشگاه ها، کاهش تعداد تیم ها در دوره آینده لیگ در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان لیگ در پایان گفت: تعطیلات نیم فصل از ۱۸ آذر آغاز و تا چهارم دی ادامه خواهد شد. مرحله دوم جام حذفی که توسط سازمان لیگ برتر برگزار خواهد شد از پنجم آذرماه ۹۱ آغاز می شود و با توجه به برنامه ریزی سازمان لیگ، فینال این رقابت ها ۲۹ فروردین ۹۲ برگزار می شود.