به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران در گزارش چهارم از عملكرد فدراسيون هاي ورزشي در سال ۹۰ به بررسي ۴ فدراسيون گلف، دوچرخه سواري، چوگان و كبدي مي پردازيم با نگاهي گذرا به بررسي نتايج آنها در رقابت هاي گوناگون بين المللي و موفقيت ها ،به ناكامي هاي آنها پرداختيم.

* فدراسیون گلف

بهترین نتیجه: صعود ۱۲ پله ای گلف بازان کشورمان و کسب ربته ۱۷ در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ در بخش بزرگسالاان در چین تایپه

در بخش تیم کسب کرسی آسیایی توسط دبیر کل کنفدراسیون آرش پوریا مهر از بهترین نتایج این فدراسیون ورزشی در سال ۹۰ است.

بدترین نتایج، کسب عنوان ۱۵ در رقابت های جوانان و عملکرد ضعیف بانوان در رقابت های یونیور سال المپیاد چین است.

پدیده سال: احسان امینیان قهرمان چندین ساله گلف ایران در رقابت های برون مرزی و داخلی است.

اتفاق ویژه: راه اندازی پایگاه استعدادیابی و آغاز برنامه راهبردی ۵ ساله استراتژیکی فدراسیون گف از مهم ترین اتفاقات ویژه برای این فدراسیون است.

عزل و نصب خبر ساز، تغییر سکان ریاست در برخی از هیئت های استان ها

مهم ترین رویداد پیش رو: حضور در رقابت های جهانی در آنتالیا ترکیه در شهریور ماه و رقابت های مینی گلف مسابقات آسیایی که هنوز مکان آنها مشخص نیست.

* فدراسیون ورزش های سه گانه

بهترین نتیجه: کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات کاپ دو گانه آسیا برای نخستین بار در طول این ۴ سال کسب رتبه ۱۷ در رده جهانی قرار گرفتن جز ۲۸ کشور برتر جهان از بهترین نتایج کسب شده توسط فدراسیون های ورزش های سه گانه است.

پدیده سال: محمدغزل چای ورزشکار سمنانی در رده جوانان و نوجوانان و آقای امینیان از پدیده‌های سال ۹۰ در رشته سه گانه می‌باشد.
اتفاق ویژه: برگزاری نخستین بار مسابقات نونهالان در بندر ترکمن که بیش از ۶۰ ورزشکار حضور داشتند که ضمینه استعدادیابی مناسبی برای کادر فنی و مسئولان این رشته بوده است.

مهمترین رویداد پیش رو در سال ۹۱: حضور مسابقات قهرمانی آسیا در فروردین ماه در ژاپن وبازیهای ساحلی در شهریور ماه و کشور مالدیو که از مهمترین مسابقات پیش رو فدراسیون سه گانه در سال ۹۱ است.

*فدراسیون کبدی

بهترین نتیجه: کسب عنوان نایب قهرمانی بانوان دررقابتهای جهانی هندوستان، و نایب قهرمانی جوانان در بخش آقایان در هندوستان و همچنین کسب مقام سوم جوانان در بخش بانوان در این رقابت‌ها از بهترین نتایج این رشته بوده است.

اتفاق ویژه: حضور رئیس و دبیر فدراسیون جهانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تبریز اوائل مهرماه سال ۹۰ از مهمترین اتفاق‌ برای فدراسیون کبدی است.

مهمترین رویداد: حضور در رقابتهای ساحلی آسیا در چین در خردادماه و مسابقات آسیایی در بخش بانوان در مرداد ماه سال ۹۱ به میزبانی تهران است.

*دوچرخه سواری

بهترین نتیجه: کسب ۱۱مدال در رقابت‌های قهرمانی آُسیایی تایلند و ۷ مدال و ۲ مدال زیر ۲۱ ساله در رقابت های قهرمانی مالزی از بهترین نتایج دوچرخه‌سواران در سال ۹۰ می‌باشد.

بهترین نتیجه: عملکرد ضعیف بانوان در بخش جوانان در رقابت‌های آسیایی می‌باشد.

اتفاق ویژه: کسب ۳ سهمیه در بخش جاده‌ای برای حضور در بازیهای المپیک است.

پدیده سال: مهدی سهرابی، امیدزراگری، محمود تراج و علی حقی از پدیده‌های سال رشته دوچرخه سواری در سال ۹۰ می باشد.

مهمترين رويداد: حضور در تور آذربايجان و خليج فارس از مهمترين مسابقات پيش رو درسال ۹۱ است.