پلاک ویژه خودروی معلولان در شهرک آزمایش رونمایی شد.

افکارنیوز:سردار مومنی در این مراسم گفت: معلولان اگرچه دارای مشکلات جسمی هستند اما توانمندی های مؤثری دارند و حرکت، انتقال و جابه جایی می تواند در شکوفا شدن توانمندی های آنها بسیار موثر باشد.
رئیس پلیس راهور ناجا خدمت به معلولان را از وظایف سازمان خودش دانست و ادامه داد: از زحمات سازمان بهزیستی و دفتر جانبازان و معلولان پلیس راهور تشکر می کنم.
دکتر اسفندیاری سرپرست سازمان بهزیستی نیز در سخنانی ضمن اشاره به توانمندی های فکری، معنوی و روحی معلولان، محدودیت های جسمی را در مقابل این توانایی ها بسیار ناچیز دانست و گفت: موفقیت های معلولان در عرصه های مختلف نیازمند توجه بیشتر است تا این توانمندی ها شکوفا شود.
وی از پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان یکی از دستگاه های پیشتاز در رعایت قانون حقوق جامع حمایت از معلولان یاد کرد و از زحمات فرماندهی و پرسنل این نهاد تشکر کرد.
پس از سخنرانی روئسای دو مجموعه، پلاک گذاری ۴ خودروی مناسب سازی شده ویژه معلولان با طرح واره معلولان انجام شد.
به گفته کارشناسان راهور امتیازهای ویژه ای همچون عبور از محدوده طرح ترافیک، توقف در مناطق خاص و عبور و مرور شهری برای دارندگان این پلاک ها در نظر گرفته شده است.
طرح پلاک جانبازان یک سال پیش به اجرا درآمده است و طی این مدت سازمان بهزیستی برای رعایت حقوق جامعه هدف خود با همکاری پلیس راهور اقدام به اختصاص طرحی برای معلولان دارای معلولیت شدید و بسیارشدید کرد که هم اکنون بیش از ۱۶۰۰ نفر از طریق پلیس راهور و با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی کشور در طرح دریافت پلاک معلولان ثبت نام کرده اند.
در این مراسم که با حضور تنی چند از معلولان انجام شد، مهندس برجیان به نمایندگی از جامعه معلولان به رئیس و کارکنان راهور تهران لوح تقدیر اهدا کرد.