"لي ميونگ باك " رئيسجمهوري كره جنوبي در ديداري با "داي بينگو " مشاور دولت چين از كشور چين درخواست كرد كه با اتخاذ موضعي منصفانهتر و مسئولانهتر در روابط با دو كره، به حاصل آمدن صلح در شبهجزيره كره كمك كند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال درگیری‌های روز سه شنبه میان دو کره چهار نفر کشته شدند و تنش‌هایی در منطقه به وجود آمده است، اما علت اصلی این درگیری همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

رسانه‌های غربی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند که سناریو را به گونه‌ای جلوه دهند که کره شمالی متهم شود و این درحالی است که مقامات پیونگ یانگ اعلام کرده‌اند که گلوله اول توسط کره جنوبی شلیک شده‌ است.

کره جنوبی که یکی از همپیمانان اصلی آمریکا محسوب می‌شود بر این باور است که تمامی کشورها باید کره شمالی را محکوم کنند اما چین برخلاف کشورهای دیگر حاضر نشده است تاکنون پیونگ یانگ را مسئول حمله روز سه‌شنبه اعلام کند.

در دیدار دو مقام کره جنوبی و چین، دای، پیامی را از جانب رهبری چین ابلاغ کرد و لی نیز پیام خود را به رهبری چین رساند.
رئیس‌جمهوری کره جنوبی با وجود آنکه کشورش عامل تحریک تنش‌های منطقه شبه‌جزیره بوده است مدعی شد که سئول از زمان جنگ میان دو کره، تحریکات کره شمالی را تحمل کرده است.

بدنبال درگیری اخیر میان دو کره، " ون جیابائو " نخست‌وزیر چین گفت که با هر گونه اقدام نظامی تحریک‌آمیز در شبه جزیره ‌کره مخالف است.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ‌ون جیابائو در مسکو گفت که چین خواهان حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره‌کره است.
داي روز گذشته در سفري برنامه ريزي نشده به همراه "وو دائوئي " مذاكرهكننده ارشد هستهاي پكن به سئول سفر كرد.