فرهاد پرورش با بيان اينكه تاكنون ۴۵ پرواز بازگشت حجاج با هواپيماهاي ايرباس و بوئينگ ۷۲۷ اين شركت انجام شده است، گفت: تا شب گذشته حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج توسط شركت هواپيمايي هما از جده به مقاصد تهران، گرگان و اصفهان بازگشتهاند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پروازهای بازگشت حجاج از جده به اردبیل نیز از امروز آغاز می‌شود، گفت: میزان تاخیرهای بازگشت حجاج کمتر شده اما رفع نشده است.

پرورش تصریح کرد: همه هواپیماهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به موقع در فرودگاه جده حاضر شده‌اند اما به دلیل نبود امکانات فرودگاهی و ایستایی هواپیماها در این فرودگاه، ‌ پروازها با تاخیر مواجه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی گفت: به‌منظور جلوگیری از تاخیرهای انعکاسی در پروازهای بعدی هواپیماهای جایگزین اعزام می‌شوند اما به دلیل نبود امکانات و ندادن پارکینگ هواپیماهایمان، بازهم پروازها با تاخیر مواجه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ پروازی به دلیل حاضر نبودن هواپیمای ایرانی در فرودگاه جده تاخیر نخورده و همه‌ی هواپیماها به موقع در این فرودگاه حاضر هستند اما به دلیل نبود امکانات فرودگاهی اعم از اتوبوس، مسائل گمرکی، جامه‌دان مسافر، ندادن جای پارکینگ به هواپیما و … پروازها با تاخیر انجام می‌شود.

پرورش با بيان اينكه تاخيرهاي اين شركت در پي نبود امكانات فرودگاهي از يك تا پنج ساعت بوده است، گفت: تاخيرهاي شركتهاي هواپيمايي كشور عربستان به۵۰ ساعت هم رسيده است.