به گزارش افکارنیوز، سرهنگ رحيم شعباني در گفتوگو ايسنا دراينباره گفت: در پي اعلام مفقودي امين ۲۳ ساله توسط پدرش به هويت جعفر ۴۸ ساله با خودروي پژو، بررسي موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي انزلي قرار گرفت.

شعبانی افزود: عوامل پلیس آگاهی در این راستا با بسیج نیروها در کمتر از یک ساعت خودروی اعلامی را درحالی که بدون صاحب در محلی متروکه رها شده بود، کشف کردند اما در بررسی اولیه از خودرو آثاری مبنی بر احتمال به سرقت رفتن خودرو به دست نیاوردند.

فرمانده انتظامی انزلی اظهارداشت: کشف خودروی فرد مفقودشده در محل متروکه برای پلیس جای سوال باقی گذاشت که به چه علتی خودرو در آن محل رها شده است و همین موضوع ظن ماموران پلیس آگاهی را بر آن داشت که احتمال بروز جنایتی در پشت این فقدان قوت گرفت.

شعبانی با بیان اینکه پلیس آگاهی تحقیقات خود را روی اظهارات پدر فرد مفقودی معطوف کرد گفت: ماموران با بررسی اظهارات پدر فرد مفقودشده به زوج جوانی به نام‌های کیانوش و هانیه مشکوک شدند.

وی ادامه داد: در تحقیقات آدرس محل سکونت هانیه و شوهرش شناسائی شد و پس از اخذ دستورقضائی از منزل آنان بازرسی شد و آثاری از وقوع جنایت به دست آمد.

شعبانی با بیان اینکه «کیانوش» ۱۹ ساله و «هانیه» ۱۷ ساله در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتفاقی در منزل خود شدند، خاطرنشان‌کرد: سرانجام کیانوش پس از ارائه مدارک از سوی کارآگاهان راهی جز اعتراف ندید و زبان به بیان جنایتی هولناک گشود و معترف شد به همراه همسرش نقشه قتل «امین» را طراحی و در منزل‌شان به مرحله اجرا در آورده است.

به گفته وی، امین مدتی قبل از ازدواج با هانیه با وی در ارتباط بوده و پس از ازدواج نیز علی‌رغم مخالفت هانیه مزاحمت‌های وی ادامه داشته تا اینکه کیانوش و هانیه با طرح نقشه‌ای امین را به خانه‌شان کشانده و وی را به قتل رسانده‌اند.

فرمانده انتظامي بندر انزلي گفت: كيانوش در اعترافات خود به ماموران گفت در سه روز گذشته نتوانسته به راحتي چشمانش را ببندد و وجداني نگران از انجام اين جنايت داشته است.