به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، سعيد درخشاني با بيان اينكه درصد افزايش قيمت كالاها بالا نيست، اظهار كرد: مدتهاست كه پودر لباسشويي در بازار بسيار كم توزيع ميشود و به همين دليل قيمتها افزايش پيدا كرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی تولیدکنندگان کالاها را به بازار می‌دهند که این موضوع باعثشده، مغازه‌داران جنس را از بازار تهیه کنند و در نهایت کالا را با قیمت بالاتری به مصرف‌کنندگان بفروشند. اگر تولیدکنندگان همانند گذشته کالا را در مغازه‌ها عرضه کنند، وضعیت داد و ستد بهتر می‌شود.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی با اشاره به نایاب شدن سس یکی از تولیدکنندگان مطرح در بازار، تصریح کرد: اگر این سس در بازار پیدا شود، مغازه‌دار باید آن را گران‌تر بخرد و در نهایت گران‌تر نیز بفروشد. قبلا این گونه نبود و بازاریاب شرکت تولیدی هر چند روز یک بار برای تامین کالا به مغازه می‌آمد و در همه مغازه‌ها نیز کالا موجود بود.

او با تاکید بر این‌که وقتی عرضه و تقاضا با هم هماهنگ باشد، شرایط کنونی بازار پیش نمی‌آید، گفت: اکثر کارخانه‌ها جنس تولید نمی‌کنند، بنابراین کالا گران شده است. برای مثال مدت‌ها کره در بازار توزیع نمی‌شد و در حال حاضر نیز این کالا به مقدار خیلی کم و با قیمت بالاتر عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روغن خوراکی نیز برای مدتی توزیع نشد، اظهار کرد: اکنون نیز که روغن توزیع می‌شود، قیمت آن ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. روغن پنج کیلویی ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود که اکنون با نرخ ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

درخشانی با بیان این‌که برنج ایرانی اصل گران است و انواع برنج خارجی نیز درصدی گران‌ شده است، افزود: اکثر کالاها گران شده‌اند. تن ماهی نیز در بازار موجود بوده، ولی گران شده است. به طوری‌که تن ماهی یکی از تولیدی‌ها که حدود ۲۶۰۰ تومان بود، اکنون بانرخ ۳۱۰۰ تومان و تن ماهی یکی دیگر از برندها که حدود ۲۰۵۰ تومان بود، در حال حاضر با قیمت ۲۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

رييس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني با اظهار بياطلاعي از اينكه چرا توليدكنندگان بازار را خالي از جنس ميگذارند، در واكنش به مطرح شدن موضوع هجوم مردم براي خريد كالا با توجيه كمياب و گرانشدن آنها در آينده گفت: كسي با تفكر ناياب شدن كالا به بازار حمله نكرده است و تقاضاي خريد همانند قبل است.