به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به دنبال انتشار تصاویر جدیدی از سوء رفتار نظامیان آمریکایی با اجساد افغان ها و افزایش انتقادها از عملکرد ارتش آمریکا در افغانستان به دلیل این رسوایی جدید، رسانه های غربی و در صدر آنها رسانه های آمریکایی اعلام کردند: "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا بابت این تصاویر عذرخواهی کرد.

این در شرایطی است که وقتی اظهارات وزیر دفاع آمریکا را در این رابطه می شنوید آنچه بیشتر از همه توجه را به خود جلب می کند، خشم وی از انتشار این تصاویر توسط روزنامه " لس آنجلس تایمز " است و به نظر می رسد این عذرخواهی که توسط رسانه های آمریکایی پررنگ شده بابت اقدام روزنامه لس آنجلس تایمز است تا سوء رفتار نظامیان آمریکایی با بقایای اجساد مردم افغان در کشور افغانستان چرا که وی با صراحت اعلام می کند: این ها جوان بوده اند و بالاخره جوان ها هم گاهی اوقات تصمیمات احمقانه می گیرند.

پانتا که روز گذشته در نشست متحدان ناتو در بروکسل شرکت کرده بود، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: این جنگ است و من می دانم که جنگ وحشتناک و خشونت بار است. و من می دانم که جوان ها گاهی اوقات در موقعیت هایی قرار می گیرند که تصمیم های بسیار احمقانه ای می گیرند.

وی با انتقاد از تصمیم روزنامه " لس آنجلس تایمز " مبنی بر انتشار این تصاویر گفت: من عذرخواهی خود را به نمایندگی از وزارت دفاع و همچنین دولت آمریکا اعلام می دارم و مجددا می گویم که این رفتار غیرقابل بخشش است و متأسفم که روزنامه لس آنجلس تایمز تصمیم به انتشار این تصاویر گرفت؛ تصمیمی که ممکن است خشم عمومی علیه نظامیان خارجی در افغانستان را افزایش دهد.

وزیر دفاع آمریکا که به نظر می رسید بیشتر از اقدام روزنامه لس آنجلس تایمز متأسف باشد تا اقدام صورت گرفته توسط نظامیان آمریکایی علیه مردم افغان، در ادامه گفت: من نمی خواهم که این تصاویر صدمه بیشتری به مردم ما و یا روابط ما با مردم افغان وارد کند. این نوع تصاویر توسط دشمنان برای تحریک خشونت ها مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر نیز زندگی های بسیاری را به خطر انداخته است.

این تصاویر که در روزنامه آمریکایی " لس آنجلس تایمز " منتشر شده است ظاهرا نظامیانی را از بخش هوابرد آمریکا به تصویر کشیده است که با بقایای مظنونان به بمب گذاری های انتحاری در استان " زابل " افغانستان عکس گرفته اند؛ ‌ برخی از این نظامیان در این عکس ها در کنار اجساد افغان ها پوزخند می زنند و این در حالیست که بقیه نظامیان نیز پاهای قطع شده یکی از اجساد را به دست گرفته اند.

در ژانویه سال جاری نیز ویدئویی در سایت "یوتیوب" منتشر شد که نشان می داد نظامیان دریایی آمریکایی در اقدامی وقیحانه اجساد ۳ تن از کشتهشدگان افغان را به نجاست آلوده میکنند. علاوه بر این، سال گذشته نیز فاش شد که واحدی از نظامیان آمریکایی با کشتن غیرنظامیان افغان، انگشتان آنان را به عنوان یادگاری قطع میکردند.