به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بررسيها در اين بازار غيرقانوني نشان از قيمتهاي متفاوت وام مسكن دارد.

براین اساس هر فقره وام ۲۰ میلیونی بانک مسکن با قیمتی حدود دو میلیون و ۴۵۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و برای حومه تهران در برخی موارد قیمت بالاتر از سه میلیون اعلام‌ می‌شود.

همچنین تسهیلات ۱۸ میلیونی خرید مسکن که در گذشته از پرطرفدارترین تسهیلات برای خرید خانه به حساب می‌آمد با قیمتی حدود دو میلیون و ۵۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. البته خریدار علاوه بر این مبلغ باید هزینه قطعی - رهنی و کارشناسی را نیز پرداخت کند که حدود ۳۵۰ هزار تومان است.

اما دارندگان تسهیلات ۲۰ و ۱۸ میلیون‌ تومانی می‌توانند تسهیلات خود را با قیمتی به ترتیب حدود دو میلیون و ۳۰۰ و دو میلیون به فروش برسانند. به علاوه در شرایطی که دارنده وام موافق انتقال وام خود به حومه باشد قیمت خرید حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

همچنین بررسی‌ها در این بازار نشان از تنوع تسهیلات خرید مسکن بانک‌های خصوصی و دولتی دارد که در برخی موارد تا ۷۰ درصد قیمت ملک را با سود ۲۶ درصد تسهیلات پرداخت می‌کنند. البته متقاضیان باید مراقب باشند که مورد سو استفاده قرار نگیرند.

بر اساس اين گزارش هر يك ميليون تومان اوراق امتياز تسهيلات مسكن كه چندي است توسط بانك مسكن عرضه ميشود در بورس با قيمتي حدود ۱۴۵ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۶۰ هزارتومان عرضه ميشود.