رایزنی میرتاج الدینی باطراحان استیضاح وزیر کار

به گزارش افکارنیوز، حسن نوروزی در گفتگو با مهر گفت: رایزنی دولت با نمایندگان حول محور استیضاح وزیر کار است، دولت خواستار عدم طرح استیضاح وزیر کار در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: معاون پارلمانی دولت معتقد است این استیضاح سیاسی است و به همین دلیل با طراحان استیضاح مذاکره می کند تا این استیضاح منتفی شود.

وی دلیل خود برای امضای طرح استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی را عملکرد ضعیف این وزارتخانه در شهرستان رباط کریم در زمینه تامین اجتماعی خواند و تصریح کرد: به آقای میرتاج الدینی اعلام کرده ام که امضای خود را از طرح استیضاح وزیر کار پس نخواهم گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلملانی مهر طرح استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی چهارشنبه هفته گذشته با ۲۰ امضا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

طراحان استیضاح علت اصلی درخواست خود را انتصاب مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند. آن ها معتقدند مرتضوی با توجه به سابقه مدیریتی اش و پرونده های کیفری اش شایستگی انتصاب به این سمت را ندارد.

پس از آن اخباری مبنی بر درخواست رئیس جمهور برای بررسی استیضاح در هیئت حل اختلاف قوا مطرح شد که این خبر از طرف دفتر آیت الله شاهرودی رئیس هیئت حل اختلاف تکذیب شد.

همچنین احمد نجابت از درخواست مرتضوی برای حکمیت احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی میان طراحان استیضاح و وی خبر داد.

قرار بود نتیجه حکمیت توکلی دیروز اعلام شود اما تاکنون خبری در این خصوص منتشر نشده است