نادر قاضي پور نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفتوگو با خبرنگار افكار گفت: ۹ عضو شوراي شهر اروميه آقاي بهمن عيار رضايي را بعنوان شهردار اروميه به استاندار معرفي كردند كه استاندار موظف بود ظرف ۱۰ روز نظر وزارت كشور را به شوراي شهر اعلام كند.
وی افزود: متاسفانه بعد از یک ماه طی نامه با امضای ایشاط منش معاون امور هماهنگی و عمرانی وزارت کشور به شورای شهر اعلام شد که این شخص نمی تواند شهردار شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه وزارت کشور برای مخالفت خود هیچ دلیل قانونی ارائه نکرده است، تصریح کرد: از آنجا که استاندار آذربایجان غربی وارد فعالیت انتخاباتی زود هنگام ریاست جمهوری شده، در تلاش است تا با گماشتن نیروهای خود بر پست های مهم به اهداف خود دست یابد.
قاضی پور گفت: استاندار آذربایجان غربی باید بداند که این کارها جواب عکس می دهد که نمونه آنرا ما در انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم شاهد بودیم.
وی افزود: اینجانب از مصطفی محمد نجار وزیر کشور در خصوص مخالفت بی دلیل این وزارتخانه با شهردار شدن بهمن عیار رضایی سوال کرده که وزیر باید با حضور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در این زمینه پاسخ لازم را ارائه کند.
جواد جهانگیر زاده، نماینده ارومیه در مجلس، با تایید خبر موافقت ۹ عضو شورای شهر با انتخاب بهمن عیار رضایی به عنوان شهردار ارومیه گفت معاون امور هماهنگی و عمرانی وزارت کشور به دلیل عدم انطباق مدارک تحصیلی رضایی با سمت شهردار، با آن مخالفت کرد.
وی اظهار امیدواری کرد تا مشکل شهرداری ارومیه قبل از شروع زمستان حل و فصل شود.