به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ،مسئولان شرکت سونی قصد دارند با کاهش ده هزار نفر از نیروهای خود در سراسر جهان کسری تجاری شرکت خود را کاهش دهند.
مقامات شرکت سونی میزان زیانهای مالی خالص خود را در سال مالی دو هزار و یازده - دو هزار و دوازده بالغ بر پانصد و بیست میلیارد ین(معادل حدود پنج میلیارد یورو) براورد کرده اند.

کازوئو هیرای رئیس شرکت سونی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: ‌برای متوقف کردن زیان شرکت و کاهش کسری تجاری چاره ای نداریم جز اینکه میزان هزینه های ثابت خود را کاهش دهیم یا اینکه دامنه فعالیت های شرکت را محدودتر کنیم.

ده هزار نیروکه مقامات شرکت سونی قصد دارند تا پایان سال اخراج کنند در مجموع شش درصد از کل پرسنلی را تشکیل می دهند که این شرکت تا ماه مارس سال دو هزار و یازده استخدام کرده است.

بخشی از مشاغلی که در شرکت سونی حذف خواهد شد مربوط به شعبه های این شرکت خواهد بود که مقامات شرکت قصد دارند در آینده آنها را واگذار کنند.

هزینه اصلاح ساختار مجدد شرکت سونی بالغ بر هفتاد و پنج میلیارد ین(معادل حدود هفتصد و پنجاه میلیون یورو) براورد شده است.

رئیس شرکت سونی خاطر نشان کرد: وظیفه من این است که شرکت را احیا کنم و برای اینکار تلاش خواهم کرد که کارآیی بخش تولید برخی از محصولات و دستگاههای الکترونیک ساخت شرکت را که در واقع قلب شرکت محسوب می شوند، تقویت کنم.