به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا قریشی در همایش علمی سالمندان، ضعف تدریجی حافظه و فراموشی به ویژه فراموشی امور روزمره را از جمله علائم بیماری آلزایمر دانست و افزود: دشواری در یادگیری مطالب جدید، عدم توانایی فرد در انجام فعالیت‏هایی که قبلاً آنها را انجام میداد و فراموش کردن موقعیت مکانی و زمانی حتی در خانه نیز از دیگر علائم هشداردهنده این بیماری است.

وی با بیان اینکه حافظه کوتاه‎مدت بیماران آلزایمری تحت تاثیر این بیماری قرار دارد، یادآور شد: این مشکل موجب می‎شود که این بیماران سوالات تکراری بپرسند و یا کارهای تکراری انجام ‎دهند که این ناشی از فراموش کردن امور روزانه آنها است.

قریشی همچنین خاطرنشان کرد: ضعف در حافظه کوتاه مدت موجب تقویت و مراجعه به حافظه گذشته فرد می‌شود بسیار مشاهده می‌شود که این افراد مدام درباره گذشته‎های دور خود صحبت می‎کنند که در برخی موارد به پرحرفی تبدیل می‎شود.

وی داشتن احساس سوءظن یا وابستگی بیش از حد به اطرافیان را از دیگر عوارض روحی و روانی این بیماری دانست و یادآور شد: مبتلایان به آلزایمر دچار نوعی سرگردانی هستند و حتی در بسیاری از مواقع کلمات را در حین صحبت فراموش می‌‌کنند و یا توانایی‎های شغلی خود را از دست می‎دهند.

این متخصص مغز و اعصاب به درمانهای دارویی این نوع بیماری اشاره کرد و افزود: در صورتی که بیماری این افراد کنترل نشود، بیماری با شدت بیشتری رشد میکند و در برخی مواقع نگهداری این افراد در منزل غیرممکن است.