به گزارش افکار نیوز به نقل از تابناک ، هنوز یک ماه هم از شروع سال جدید نگذشته است که نگاهی به دل مشغولی های نمایندگان مجلس از این حکایت دارد که مردم در این دل مشغولی ها جایی ندارند .

بر اساس این گزارش در حال حاضر مجلس و مجلسیان چهار دل مشغولی عمده برای خود پیدا کرده اند:

اول برگزاری جلسات محرمانه و غیر محرمانه برای استیضاح کردن و یا نکردن و برکنار کردن و یا برکنار نکردن مرتضوی از مدیر عاملی تامین اجتماعی. در همین فرایند عده ای از نمایندگان مجلس جلسات محرمانه با مرتضوی برگزار می کنند، عده ای حکمیت می کنند و عده ای هم در کمیسیون اجتماعی مجلس از وی حمایت می کنند. این یک مساله است که در این هفته ها مجلسیان را درگیر کرده است. شاید هم بهتر باشد که بگوییم مجلس خود را درگیر خود کرده است. چرا که مساله روشن است و راه حل هم روشن.

دوم: تعیین و یا اصلاح شیوه سئوال از رئیس جمهور. مساله ای که حدود یک سال پیش نمایندگان به آن آگاه بودند و می توانستند تا پیش از حضور رئیس جمهور در مجلس آن را اصلاح کنند، اما هرگز این کار را نکردند، تا رئیس جمهور آمد و رفت و تازه در سال جدید و ماه های آخر مجلس به فکر اصلاح آن افتاده اند. جالب اینکه دو فوریت آن را تصویب و بعد کلیات آن را رد می کنند تازه یکی از نمایندگان ادعا می کند که نمایندگان نمی دانستند درباره چه رای داده اند و لازم است مجددا درباره آن رای گیری شود.

سوم: مساله بودجه کشور سال جاری کشور است که تازه در باره کلیات آن بحثمی شود. در این باره هم ابتدا کمیسیون تلفیق کلیات را رد می کند. سپس رئیس مجلس صلاح می داند که کلیات تایید شود، البته هیچکس هنوز نمی داند که آن هفت اشکال کمیسیون تلفیق برطرف شده است یا همچنان باقی است؟ این در حالی است که مجلس می توانست با کم کردن از تعطیلات نوروزی نمایندگان در همین ابتدای فروردین تکلیف تکلیف بودجه را مشخص می کرد.

چهارم و البته مهم ترین دغدغه نمایندگان مجلس بحثریاست مجلس نهم و انتخابات دور دوم مجلس است. که این مساله دیگر توان مجلسیان را گرفته است و آنان قادر نیستند که در جریان سختی های مردم قرار گیرند. عده ای از آنان سفر تبلیغاتی می روند تا کاندیدایشان رئیس مجلس شود و عده ای هم به سفر می روند تا خود به مجلس راه پیدا کنند.

بودجه کشور هم همچنان در رفت و آمد در مجلس است ، هدفمندی یارانه ها وضعیت نامشخصی دارد ، گرانی امان مردم را بریده است و هیچکس هم پاسخگو نیست . به راستی مردم می توانند یک یه یک مطالبات و نگرانی های خود را مطرح کنند ؟ سئوال اصلی این است که این مجلس ناظر چه کسی و چه چیزی است و برای چه و کجا قانون مصوب می کند ؟ برای این مردم و این کشور ؟!