افکار نیوز: اطلاعات موثق از منابع نزدیک به منافقین نشان می‌دهد که با توجه به مسجل شدن اخراج این گروهک تروریستی از عراق، دولت آمریکا در رایزنی‌هایی با پنج کشور همسایه ایران برای انتقال منافقین به توافق رسیده است.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) اطلاعات دریافتی خاطر نشان می سازد که مخالفت قاطع دولت عراق با ادامه حضور منافقین در این کشور، آمریکا را وادار به تلاش برای حل بحران این گروه همپیمان خود کرده است.

بر این اساس توزیع عناصر گروهک تروریستی منافقین در بین کشورهای دوست و همپیمان آمریکا در خاورمیانه یعنی عربستان سعودی، اردن، آذربایجان، قطر و پاکستان خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید، سرکردگان این گروهک تروریستی نیز با ترک تدریجی عراق به مقصد مقرهای جدید خود موافقت کرده‌اند و آمریکا شخصا متولی جا به جایی منافقین به مکان‌های جدید خواهد بود.

موافقت کشورهای مورد اشاره به دنبال یک سری تفاهم‌های اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا بوده است؛ مسأله‌ای که کارشناسان را دچار شک و ابهام درباره نقش جدید و احتمالی گروهک تروریستی منافقین کرده است.

با توجه به فعالیت منافقین در تشدید بحران سوریه، احتمال فراوانی وجود دارد که سازمان اطلاعاتی آمریکا تعداد زیادی از عناصر این گروه را به نواحی مرزی اردن و سوریه و همچنین مرز ترکیه و سوریه و مرز شمالی لبنان با سوریه که در حال حاضر شاهد عملیات سری علیه سوریه است، منتقل کند.