به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از "هافینگتونپست" نوشت: برخی سیاستمداران آلمانی روز گذشته اعلام کردند فعالیت مبلغان مذهبی مسلمانان موافق و مناسب ارزش های آلمان نیست.

بر اساس این گزارش، " گونتر کرینگز " معاون پارلمانی " آنگلا مرکل " صدراعظم آلمان و رهبر حزب دموکرات مسیحی با اعلام اینکه این اقدام ایجاد اختلال در صلح خواهد بود گفت که مانع اقدام مسلمانان در توزیع قرآن کریم با ترجمه آلمانی در سراسر این کشور و از طریق ادارات مرکزی پست شهری شود.

گرینگز گفت: این پروژه تهاجمی در صورت امکان باید متوقف شود و این اظهار نظر وی توسط " کرستین گریز " یکی از نمایندگان مخالف از حزب سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان نیز مورد تایید قرارگرفت.

وی افزود: من بسیار نگرانم، انگیزه های پنهان در پشت پرده این اقدامات بسیار هشدار دهنده هستند.

پیش از این اسلام‌گرایان آلمان اعلام کردند که ۲۵ میلیون نسخه از قرآن کریم که به زبان آلمانی ترجمه شده است را به صورت رایگان در اختیار مردم این کشور قرار می‌دهند.

در این پروژه که با عنوان " هر خانه در آلمان یک نسخه از قرآن " تعریف شده است، ۲۵ میلیون نسخه قرآن به مردم غیرمسلمان آلمان ارائه خواهد شد. از هفته گذشته بیش از ۱۰۰ ایستگاه اطلاعاتی به صورت رایگان در " نوردراین وست‌فالیا "، " نیدرزاکسن "، " هسن " و " هامبورگ " برای فعالیت در این زمینه آماده شده‌اند.

همچنین از مسلمانان آلمان خواسته شده است که اقدام به خرید یک جلد قرآن – که جلد آن قرمز است - بکنند و یک جلد قرآن با جلد آبی را رایگان ریافت کنند. این قرآنها در ایستگاه‌های اطلاعاتی که در خیابان یا فروشگاه‌ها قرار دارند، در اختیار مردم قرار خواهند گرفت. همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق وب‌سایت نیر قرآن را به صورت رایگان تهیه کنند.

علاوه بر این، بنابر برنامه بیش از ۳۰۰ هزار مجلد قرآن نیز به زبان آلمانی در زندانها، مدارس و حتی در مهدهای کودک توزیع خواهند شد و دهها هزار نسخه دیگر نیز برای توزیع در دست تهیه است.