وقتی مسلمان و شیعه شدم دوست داشتم با یک دختر مسلمان ازدواج کنم، بر همین اساس طبیعتا باید همسرم را از دختران شیعه پاکستانی، لبنایی و یا ایرانی انتخاب می کردم البته بیشترین چیزی که مدنظرم بود تعهد به اسلام و اخلاق مذهبی بود نه فقط ایرانی بودن، اما الان از ازدواج با یک دختر ایرانی خوشحالم.

فرزانه غلامی دختر تهرانی که در ۲۵ سالگی با یک مرد شیعه ایتالیایی ازدواج کرد اکنون بعد از چهار سال زندگی در ایتالیا و با داشتن یک پسر این ازدواج را حادثه ای بزرگی در زندگی اش می داند.

فرزانه غلامی در مورد نحوه آشنایی با همسرش می گوید: زمان دانشجویی در دانشگاه تهران زبان ایتالیایی می خواندم و با یک مجله ای که توسط شیعیان ایتالیایی چاپ می شد همکاری می کردم. همین مجله موجب آشنایی من با حسین مورلی شد که بعد از چندی وی به تهران آمد و بیشتر آشنا شدیم.

فرزانه ادامه می دهد: زمانیکه من با همسرم آشنا شدم ۷ سال از مسلمان شدن وی می گذشت؛ او تنها فرد مسلمان در خانواده اش بود و خانواده اصیلی داشت، با تحقیقی که در مورد او و خانواده اش از طریق دوستانم داشتم و همچنین بعد از تاتید از طرف خانواده ام در سفر یک ماهه ای که همراه با مادرم به ایتالیا داشتم با وی ازدواج کردم.

فرزانه غلامی در مورد تاثیر این ازدواج بر دینش می گوید: بعد از ازدواج اسلام من فعال تر و انقلابی تر شد، وقتی به عنوان یک مسلمان از محیط خودم جدا شدم و وارد اروپای سراسر فساد و کفر شدم تصمیم گرفتم اسلام خود را جدی تر به مرحله عمل برسانم.

همسر فرزانه غلامی، درباره دلیل انتخاب یک دختر ایرانی و شیعه به عنوان همسر می گوید: وقتی مسلمان و شیعه شدم دوست داشتم با یک دختر مسلمان ازدواج کنم، بر همین اساس طبیعتا باید همسرم را از دختران شیعه پاکستانی، لبنایی و یا ایرانی انتخاب می کردم البته بیشترین چیزی که مدنظرم بود تعهد به اسلام و اخلاق مذهبی بود نه فقط ایرانی بودن، اما الان از ازدواج با یک دختر ایرانی خوشحالم.

حسین مورلی درباره حجاب می گوید: حجاب به نظر من انفجار نور است در ظلمت غرب، به نظر من مردها خیلی بهتر فلسفه حجاب را درک می کنند تا خود خانم ها. در غرب وقتی خانم ها باحجاب هستند مانند نوری در ظلمت و تاریکی آنجا هستند.

وی می افزاد: از اینکه در ایران و بخصوص در تهران بعضی خانم ها را بدحجاب می بینم واقعا متاسف می شوم زیرا به نظرم قدر حجاب را خوب نمی دانند.