به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال با انتشار اين مطلب نوشت: تشكيلات نظامي دريايي ايران مي تواند براي آمريكا خطرناك باشد. فرماندهان نيروي دريايي آمريكا مستقر در خليج فارس بر اين باورند كه قايق هاي گشت زني ايران در تنگه هرمز مي توانند در صورت بروز حمله، شليك هاي دوربردي كه از ناوهاي آمريكايي به سمت اهداف ايراني انجام مي شود را خنثي كنند. افسران نيروي دريايي آمريكا مي گويند در صورتي كه جنگي پديد آيد، ايران با جنگاورهاي دريايي خود در تنگه هرمز مين گذاري مي كند يا اينكه اهداف نيروي دريايي آمريكا را با قايق هاي كوچك هدف قرار مي دهد.
روزنامه آمریکایی اضافه می کند: این تهدیدها که در عرصه سیاست به جنگ های نامتقارن مشهور است می تواند به اندازه بمب گذاری های جاده ای در عراق و افغانستان خطرناک و غیر قابل پیش بینی باشد، چرا که یک مین ارزان قیمت می تواند به یک ناو جنگی میلیارد دلاری خسارت وارد کرده یا اینکه آن را کاملا غرق کند. در چنین سناریوهایی، ارتش آمریکا با موضوع زمان بر و مخاطره آمیز باز کردن راه های انتقال نفت به بازارهای بین المللی مواجه خواهد بود.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود خاطر نشان می کند: ایران برای بستن تنگه هرمز یا سخت گیری بر ناوهای آمریکایی، ۵ هزار مین دریایی در اختیار دارد که می تواند اهدافی را هوشمندانه منهدم کند. اسکات ترور، کارشناس مین می گوید تشخیص محل و پاکسازی مین ها یک بازی موش و گربه برای نیروی دریایی آمریکاست. به گفته وی مین های دریایی مانند مین های زمینی بسیار خطرناک هستند. زیر دریایی های ایران نیز از دیگر تهدیدهای پیش روست که می توانند برای حمله مورد استفاده قرار گیرند.
اين روزنامه همچنين خاطر نشان كرد: تحليلگران مي گويند قايق هاي تندروي نيروي دريايي ايران از قابليت حمل ابزارهاي جنگي و موشك برخوردارند. اما جمهوري اسلامي مي تواند از كشتي هاي كوچك تجاري نيز براي مين گذاري يا پرتاب موشك استفاده كند و در اين صورت شناسايي چنين تهديدهايي بسيار دشوار خواهد بود.